پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۳۶۰
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

فکرشهر:  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت بسیار بالای مدیریت دریاها گفت: خودکفایی در عرصه تولید تجهیزات نظامی ضروری است.

به گزارش فکرشهر از  مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه در دیدار با سردار تنگسیری فرمانده جدید نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: انتخاب سردار تنگسیری به فرماندهی نیروی دریایی بیانگر توانمندی و شایستگی بالای ایشان است.

وی به اهمیت بسیار بالای دریاها در معادلات جهانی اشاره کرد و ادامه داد: این اهمیت باعث شده است تا کشورهایی مانند امریکا، روسیه، چین، انگلیس و برخی دیگر از کشورها، استراتژی مدیریت دریاهای آزاد را در پیش بگیرند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مدیریت عزت‌آفرین و اقتدارزای دریاها، تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب بایستی حضوری مقتدرانه در آب‌های آزاد و بین‌المللی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بخش بسیار زیادی از نظم نوین جهان آینده مترتب بر مدیریت دریاها است، اضافه کرد: خلیج فارس هر چند از حیث مساحت سومین خلیج جهان است اما مهمترین آبراه بین المللی جهان در عرصه های نظامی، اقتصاد، فرهنگی و سیاسی است.

صفایی بوشهری با تأکید بر تولید منابع انسانی کارآمد در سپاه، افزود: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می تواند با ایجاد مدارس در تمامی مقاطع و دانشکده های دریایی، منابع انسانی مورد نیاز خود در تخصص های مختلف را تأمین کند.

وی با بیان اینکه حوزه دریا و ساخت تجهیزات مربوط به آن یک حوزه فوق علمی است، گفت: در این زمینه باید از ظرفیت های صنایع دفاعی، دانشگاه ها و مراکز صنعتی، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان استفاده کرد و رویکردها به این سمت طراحی های نوین برود.

امام جمعه بوشهر خودکفایی در عرصه تولید تجهیزات نظامی را ضروری دانست و اظهار داشت: ما باید در عرصه تولید نرم افزار و سخت افزارهای فوق روز الکترونیک مورد نیاز در حوزه نظامی و صنایع دفاعی به خودکفایی و سپس به مرجعیت دست پیدا کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر