جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۵۱۲
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی آبخیزداری استان بوشهر گفت: منابع مالی اجرای ۱۱۰۰ هکتار جنگل‌کاری جنوب استان بوشهر تامین شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، سهیل مهاجری ظهر دوشنبه در نشست با نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس اظهار داشت: ۴۵ هزار هکتار از اراضی ملی جنوب استان برای توسعه تاسیسات صنعتی در اختیار نفت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه موجود و قوانینی که خیلی شفاف وجود دارد نفت باید به نسبت معینی از اراضی که در اختیار دارد به توسعه فضای سبز اختصاص دهد.

مدیرکل منابع طبیعی آبخیزداری استان بوشهر افزود: منابع طبیعی استان همواره آماده اجرای توسعه فضای سبز و جنگل کاری با توجه به نوع گیاهان بومی هر منطقه از استان است و ظرفیت های خوبی نیز در این زمینه دارد.

مهاجری، عدم تامین مالی پروژه هزار و ۱۰۰ هکتاری جنگل کاری در شهرستان های جنوبی استان توسط وزارت نفت را مهم ترین عامل تعلل در اجرای پروژه دانست و گفت: علیرغم این نگرانی منابع طبیعی استان زمینه های اجرای پروژه را به خوبی آماده کرده است و حتی در مواردی کار نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح های بزرگ آبخیزداری توسط منابع طبیعی در استان و با مشارکت مالی وزارت نفت گفت: اجرای این طرح ها نشان دهنده موفقیت در مشارکت شفاف دو دستگاه مورد نظر است و ما نشان داده ایم که هر کجا نفت مصمم باشد ما نیز بازوی اجرایی خوبی برای آنها هستیم.

در این نشست ضمن اینکه ملاقات مردمی و رسیدگی به چند پرونده مهم شهرستان در حوزه های منابع طبیعی انجام شد دکتر مهاجری به سوالات مردم و نماینده آنها در مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی روند اجرای یکی از مهم ترین پروژه های منابع طبیعی استان بوشهر با وزارت نفت (اجرای هزار و ۱۰۰ هکتار جنگل کاری و توسعه فضای سبز) از دیگر اهداف تشکیل این نشست بود.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر