پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۵۱۸
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به توسعه آموزش‌های مهارتی برای ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان بوشهر گفت: ۲۰۰ نفر از ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی بوشهر امسال آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالمجید دراهکی  ظهر امروز در بازدید از دوره‌های آموزشی برگزار شده در سکونتگاه‌های غیررسمی شهر بوشهر در روستای هلیله با اشاره به اینکه توان افزایی مهارتی افراد در تحقق اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است اظهار داشت: رشته‌های آموزش داده شده در سکونت‌گاه‌های غیررسمی شامل خیاطی، مهارت‌های ساده زیستن، کامپیوتر، کارآفرینی، قالی‌بافی  و برق ساختمان بوده است.

وی با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغال‌زایی جوانان فاقد مهارت عنوان کرد: هم‌فکری، تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی، توانمندسازی اقشار جامعه به ویژه قشر محروم در اشتغال‌زایی به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تنها راه حل معضلات حاشیه‌نشینی و بیکاری است.

دراهکی با اشاره به اینکه آموزش در سکونت‌گاه‌های غیررسمی در دو شهرستان بوشهر و دشتستان ارایه می‌شود افزود: یکی از رویکردهای پیشرفت اقتصادی خودباوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بومی منطقه است و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای ایجاد عدالت آموزشی و توسعه متوازن در شهرستان‌های استان آموزش‌های مهارتی را به سکونتگاه‌های غیررسمی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های این مناطق گسترش داده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بهبود شاخص‌های زندگی در مناطق حاشیه‌ای را منوط به توانمندسازی مهارتی ساکنان این مناطق دانست و گفت: برای حل مشکلات ساکنان سکونت‌گاه های غیررسمی ضرورت دارد اشتغال را در اولویت قرار داده و پس از مهارت‌آموزی و توانمندسازی به سمت بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی آنها گام برداشت.

وی با بیان نقش آموزش‌های مهارتی در توسعه مناطق تاکید کرد: آموزش مهارت و فنی و حرفه‌ای می‌تواند در رشد اقتصادی و تولیدات ملی، گسترش آموزش‌های عدالت محور، افزاش بهره‌وری و تولید، کاهش هزینه‌های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی دربین  جوانان راهگشا باشد.

دراهکی با اشاره به توسعه آموزش‌های مهارتی برای ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی استان بوشهر گفت: 200 نفر از ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان  امسال آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر