جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در بازدید نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی از واحد دشتستان عنوان شد:
کد خبر: ۴۷۵۳۸
سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

فکرشهر: نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان بازدید و آمادگی خود جهت تکمیل مجتمع جدید آموزشی خلیج فارس را اعلام کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری آنا، نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید، دشتستان را یکی از قطب های علمی جنوب کشور خواند و اظهار کرد: دشتستان از زمان های قدیم تاثیر بسزایی در منطقه داشته که ناشی از پرورش شخصیت های بزرگی در این شهرستان بوده است، افرادی چون شهید میرزا محمد خان برازجانی ملقب به غضنفرالسلطنه که از مبارزان علیه استعمار انگلیس بود و نقش تاثیر گذاری در جلوگیری از پیشروی نیروهای انگلیسی داشت و در این راه به مقام شهادت نائل آمد و یا حضرت آیت الله سید اسماعیل مهدوی که علاوه بر مبارزات سیاسی که دوشادوش آیت الله کاشانی انجام می داد در مسائل علمی و طبابت هم استادی برجسته بود.

باقر سعادت با توجه به سبقه علمی این شهرستان ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار مناسب دانست و بیان کرد: این واحد دانشگاهی پتانسیل بالایی جهت رشد و پیشرفت در عرصه های علمی را دارد و بنده با افتخار آماده هر گونه مساعدت جهت پیشبرد امور هستم.

وی با اشاره به نیاز جامعه به نشاط و شادابی دانشگاه و دانشجویان را منشا اثر در این زمینه خواند و خاطر نشان کرد: در دانشگاه می بایست فضای پر شور و نشاط و پر انرژی برای دانشجویان فراهم گردد که آنان در فضایی باز و البته در چارچوب قانون به فعالیت های خود بپردازند.

سعادت با مثال زدن مقام معظم رهبری که در راس هرم نظام جمهوری اسلامی قرار دارند و سالانه چندین جلسه مستقیم با دانشجویان برگزار می کنند گفت: ایشان با این کار خود باعث تقویت روحیه پرسشگری و مطالبه گری در بین دانشجویان می شوند و اینگونه است که ما میتوانیم دانشجویانی شجاع و جسور را به جامعه تحویل دهیم که فردای این مملکت را با تلاش و همت خود بسازند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی بیان کرد: قطعا همکاری و پیگیری نماینده مردم فهیم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پیشرفت و ترقی این واحد دانشگاهی تاثیر شایانی دارد.

دکتر عبدالمحمد افروغ ادامه داد: باید به صورت جهادی و با عزم و اراده راسخ جهت تعالی این واحد دانشگاهی بکوشیم ، لذا از ابتدای شروع به کار تیم مدیریتی جدید برنامه ریزی دقیقی برای انتقال به سایت جدید آموزشی انجام شده و این کار از اولویت های این واحد در کوتاه مدت است.

وی فعالیت های خارج از درس دانشجویان را بسیار مهم و سازنده شخصیت آنان در آینده دانست و تصریح کرد: ذهن و فکر دانشجو پر است از دغدغه ها و سوال های بی پاسخ در حوزه های مختلف و ما باید بتوانیم با شناسایی این دغدغه ها با فراهم کردن محیط و تشکیل کرسی های آزاد اندیشی و کارگاه های آموزشی با مشارکت خود آنها این موضوع را حل کرده و با پرورش دانشجویانی پویا، جامعه ای پویا داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر