چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۵۶۱
سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: برای تقویت باورهای دینی، روحیه انقلابی‌گری و تبیین جایگاه قیام عاشورا در مقابله با ظلم و احیاء امر به معروف و نهی از منکر ۹۰۰ طلایه‌دار تبلیغ به نقاط مختلف استان بوشهر اعزام شدند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح امروز در مراسم عزاداری سیدو سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در بوشهر، بزرگترین معروف در جامعه را حفظ نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: در این راستا باید همگان پیشقدم باشند و در این مسیر نورانی تقویت جایگاه ولایت در جامعه اسلامی را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تبیین جایگاه نهضت عاشورا برای حفظ قرآن و سنت سیره نبوی و ترویج آن در جامعه خاطر نشان کرد: امام حسین (ع)تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت و جان خود و اولاد و یاران خویش را تقدیم کرد تا قرآن، اسلام و سنت و سیره نبوی پابرجا و زنده بماند و در جامعه توسعه یابد.

وی،  امام حسین (ع) را الگوی ایثار و از خودگذشتگی دانست و بیان کرد: بالاترین ایثار این است که انسان حیات خود را تقدیم کند که حضرت امام حسین (ع) الگوی اینگونه از ایثار و از خودگذشتگی است.

حجت‌الاسلام سروستانی افزود: حضرت امام حسین (ع) تن به بیعت با یزید نداد چرا که می‌دانست این اقدام مساوی با پایمال کردن سنت نبوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تبیین اهداف و فلسفه قیام اباعبدالله (ع) تاکید کرد: هدف حضرت امام حسین (ع) از نهضت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت پیامبر اسلام(ص) و سیره نبوی بود.

وی، با اشاره به اینکه بیعت نکردن امام حسین(ع) با یزید آموزه مهمی برای حاکمان اسلامی در همه دوره‌ها  است تاکید کرد: امروز هم آنچه جبهه کفر از ما مطالبه می‌کند این است که از اسلام دست بکشیم.

حجت‌الاسلام سروستانی، تناسب‌های این دوره با نهضت عاشورا را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اینکه در عاشورا امام و یارانی بودند که در راه اسلام و ارزشهای اسلامی جانفشانی کردند تصریح کرد: امروز نیز دشمنانی و ظالمانی هستند که با توطئه‌ها و نیرنگ‌ها می‌خواهند اسلام را از بین ببرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که آمریکا به‌عنوان یزید زمانه در پی خاموش کردن چراغ اسلام است، تاکید کرد: امروز شاهد تحولات و حرکت‌هایی هستیم و دشمن یکبار دیگر درصدد است با نیات انحرافی خود مسیر اسلام را متوقف کند.

وی با تاکید بر مطالعه تاریخ اسلام افزود: در این راستا امام شناسی به‌عنوان حلقه‌ای که برای محکم کردن اسلام است باید تقویت شود.

حجت‌الاسلام سروستانی عزت امروز اسلام و ایران اسلامی را به برکت مقاومت و ایستادگی و شناخت امام، ولی فقیه و تبعیت از مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: در این عرصه که ظلم‌ها و جنایات دشمنان اسلام توسعه یافته باید با تبعیت از مقام معظم رهبری با اقتدار از مشکلات عبور کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از اعزام  مبلغان در ماه محرم خبرداد و بیان کرد: با اعزام 900 روحانی به عنوان طلایه‌داران تبلیغ برای تقویت باورهای دینی، روحیه انقلابی‌گری و احیاء امر به معروف و نهی از منکر در نقاط مختلف استان فعالیت می‌کنند.

وی،با تاکید بر کیفی‌سازی برنامه‌های ماه محرم، خواستار تبیین معارف حسینی در جامعه و برنامه ریزی منظم برای اجرای برنامه‌های محتوایی در مجالس عزاداری حضرت امام حسین (ع) شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر