شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۵۶۳
سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵

فکرشهر:  رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا تجمع و حرکت دسته‌جات عزاداری بوشهر با حضور هیئت‌ها و عزاداران برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید ناصر فاطمی اظهار داشت: به منظور برگزاری منظم و باکیفیت برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم با هیئت‌های مذهبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در روز تاسوعای حسینی مراسم تجمع و حرکت دسته‌جات عزاداری از ساعت ۱۱ در میدان قدس آغاز و تا مصلی ادامه خواهد داشت که همراه با برگزاری مراسم سینه‌زنی، زنجیرزنی، روضه‌خوانی، سخنرانی، مداحی و اقامه نماز جماعت ظهر به امامت آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر افزود: در محلات جنوب بوشهر نیز مراسم روز تاسوعا ساعت ۱۸ از سه‌راه امامزاده عبدالمهیمن تا امامزاده برگزار می‌شود و روز عاشورا نیز مراسم در همین مکان از ساعت ۱۰ آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم تجمع و حرکت دسته‌جات عزاداری در روز عاشورا نیز از ساعت ۱۱ در میدان قدس آغاز و تا مصلی ادامه خواهد داشت که همراه با برگزاری مراسم سینه‌زنی، زنجیرزنی، روضه‌خوانی، سخنرانی، مداحی و اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا به امامت آیت‌الله صفایی بوشهری است.

فاطمی با اشاره به فعالیت ۲۳۰ هیئت مذهبی شهرستان بوشهر در برگزاری مراسم و برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم از عموم مردم خواست تا حضوری گسترده و پرشور در مراسم شب و روز تاسوعا و عاشورا داشته باشند.

وی بیان کرد: مردم استان بوشهر عشق و ارادت بالایی به ائمه اطهار دارند و در مراسم عزاداری محرم و صفر شاهد دلدادگی مردم این دیار هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر