پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۶۴۰
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۴

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به بازگشایی مدارس از اول مهرماه گفت: هیچ کلاس درسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نمی‌ماند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، ناصر کرمی در جمع نمازگزاران بوشهری با تبریک سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: 31 شهریور روز شکوفه‌ها، کلاس اولی‌ها و پیش دبستانی‌ها سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی از اول مهرماه در 2200 واحد آموزشی تصریح کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی 230 هزار و 800 دانش آموز در تمام مقاطع تحصیلی اول مهر ماه راهی  2 هزار و 200 مدرسه می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از تجهیز 7 هزار و 950 کلاس درس در استان خبر داد و بیان کرد: 388 کلاس‌ درس در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این در حالی است که 14 هزار دانش‌آموز بر جمعیت دانش‌آموزی نسبت به سال تحصیلی قبل افزوده شده است.

کرمی، با اشاره به تحصیل 36 هزار دانش‌آموز استان بوشهر در مدارس غیردولتی افزود: 14 هزار و 375 کادر آموزشی، فرهنگی، پرورشی، اداری و خدماتی در امر تعلیم و تربیت در سال تحصیلی جدید فعالیت می‌کنند.

وی، از بازنشسته شدن 552 کارمند آموزش و پرورش استان بوشهر در سال تحصیلی جدید خبرداد و بیان کرد: در این سال 266 همکار فرهنگی به ظرفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر افزوده می‌شود که کمبود نیروهای آموزشی از طریق ظرفیت همکاران حق‌التدریسی، نوبت دوم، بازنشستگان و پیشکسوتان جبران می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه هیچ کلاس درسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نمی‌ماند گفت: پوشش تحصیلی در استان بوشهر 98.7 درصد و این در حالی است که متوسط کشوری 97.83 درصد اعلام شده است.

کرمی، با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف آموزشی، مسابقاتی و رقابتی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند که در  کنکور سراسری 211 دانش‌آموزان استان رتبه زیر یک‌هزار کسب کردند که نسبت به سال قبل 33 نفر افزایش دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی با همکاری وزارت نفت افزود:  طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان 4 شهرستان دیر، کنگان، عسلویه و جم با  تخصیص 28 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت نفت اجراء شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: علاوه بر این طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان دشتی، تنگستان و دشتستان با اعتبار 16 میلیارد ریالی منطقه ویژه پارس جنوبی اجرا شد.

کرمی با اشاره به پرداخت تسهیلات اعتباری به فرهنگیان استان بوشهر تصریح کرد: علاوه بر پرداخت 40 میلیارد تومان تسهیلات ضروری از محل صندوق ذخیره فرهنگیان به کارکنان آموزش و پرورش استان بوشهر، این افراد 20 میلیارد تومان وام بانکی دریافت کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر