جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی بوشهر خبر داد؛
کد خبر: ۴۷۶۶۰
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

فکرشهر: مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طرح کاداستر در ۴۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر اجرا شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد صحراکار صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت بسیار بالای اجرای طرح کاداستر اظهار داشت: طرح کاداستر تاکنون در بیش از ۲۶۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: مجوز افزایش اجرای سطح طرح کاداستر برای ۱۸۵ هزار هکتار دیگر اراضی کشاورزی استان بوشهر توسط مدیر کل دفتر مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور و موافقت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر صادر شد.

صحراکار افزود: در دی ماه ۱۳۹۴، مجوز انعقاد قرارداد برای اجرای طرح ملی کاداستر اراضی کشاورزی استان بوشهر در سطح ۲۶۵ هزار هکتار از محل اعتبارات ملی و استانی صادر شده بود که با مجوز جدید و انعقاد قرارداد سطح اجرای طرح در استان به ۴۵۰ هزار هکتار رسیده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: هم اکنون نقشه ۲۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات استان تهیه و برای ثبت در سامانه کاداستر تحویل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان داده شده است.

وی هدف از اجرای طرح کاداستر را سنددار کردن کل اراضی کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: دسترسی به اطلاعات مکانی و توصیفی دقیق از وضعیت اراضی کشاورزی استان و ساماندهی مالکیت، تثبیت حقوقی و ثبتی این اراضی و برای برنامه ریزی بهینه برای کشاورزی از اهداف این طرح است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی می‌بایست در نهایت منجر به تثبیت مالکیت اراضی و رفع اختلافات حقوقی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر