جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۶۹۳
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ثبت‌نام بیش سه هزار نفر از افراد فاقد توانایی خواندن و نوشتن آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامرضا دانش‌فر صبح یکشنبه در آئین بازگشایی مدارس در دبیرستان فرزانگان شهر بوشهر با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، اظهارداشت: ثبت نام بیش از سه هزار نفر از افراد فاقد توانایی خواندن و نوشتن در سال جاری در سراسر استان آغاز شده است.

معاون سواد آموزی استان با درخواست از فرهنگیان برای کمک به باسوادی افراد فاقد نعمت خواندن و نوشتن افزود: همکاران فرهنگی تاکنون سهم بسزایی در کاهش بی سوادی در استان داشته اند اما با توجه به نفوذ و آشنایی که آنان نسبت مردم محلات، مدرسه و اولیا دانش آموزان دارند می توانند در شناسایی، معرفی و جذب افراد جویای سواد نقش موثری داشته باشند.

وی سوادآموزی را یک فعالیت مشارکتی دانست و با اشاره به نقش دانش‌آموزان در باسوادی اولیا خود گفت: دانش آموزان می‌توانند در اجرای طرح  باسوادی «اولیای بی‌سواد» که از سال های قبل شروع شده مشارکت فعال داشته باشند و والدین خود را برای باسواد شدن تشویق کنند.

دانش‌فر در مورد چگونگی حق الزحمه فرهنگیان و دانش آموزانی که در جذب و باسوادی افراد بی سواد مشارکت می‌کنند، بیان داشت: دانش آموزانی که اولیای خود را باسواد کنند به ازای هر نفر مبلغ هشت میلیون ریال و هر فرهنگی برای آموزش فرد به فرد هشت میلیون ریال ولی همکار فرهنگی که اقدام به تشکیل کلاس سواد اموزی کند معادل ۴۰۰ ساعت اضافه تدریس به وی تعلق می گیرد.

وی رقم کنونی بی‌سوادی در استان را حدود ۳ درصد ذکر کرد و گفت: با کمال تأسف عمده بی‌سوادان استان در گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ ساله قرار دارند که با برنامه هایی که در سال جاری داریم امید داریم تا این رقم نیز به صفر برسد.

دانش‌فر در پایان با تقدیر از تلاش مجموعه سوادآموزی استان در سالی که گذشت، گفت: عدد ۹۷ درصد کنونی باسوادی در استان رقم بدی نیست اما نباید فراموش کنیم که نباید در جامعه حتی یک نفر بی سواد هم وجود داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر