جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۶۹۶
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حمید حیدری بریدی اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات مناسب در روستاها و بهبود وضعیت زندگی در روستاها، سومین مرحله از طرح آمارگیری مسکن روستایی در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در ۱۴۹ روستا برای پنج هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی اجرا می‌شود، اضافه کرد: اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی گامی مهم در راستای بهبود وضعیت مسکن روستائیان است و از ۲۰ مهر تا ۲۰ آبان سال جاری اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد:‌ طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و با همکاری مرکز آمار ایران برگزار خواهد شد.

مقاوم‌سازی ۶ درصدی در عسلویه

وی خواستار اطلاع‌رسانی مناسب از سوی رسانه‌ها در مورد اجرای این طرح شد و ادامه داد: تاکنون در استان بوشهر در راستای نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی کارهای خوبی صورت گرفته است و وضعیت خوبی را شاهد هستیم.

حیدری بریدی با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان‌ها از نرم کشوری هم بالاتر هستیم، ادامه داد: در شهرستان دشتی با استقبال مناسب مردم بیش از ۵۳ درصد مقاوم‌سازی صورت گرفته است ولی در شهرستان عسلویه کمتر از شش درصد انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۶ بیاد بیش از ۷۰ درصد واحدهای مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی شود، افزود: در برخی از شهرستان‌های استان در این زمینه عقب ماندگی داریم که باید جبران شود.

اجرای ۳۸ درصد مقاوم‌سازی در استان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر از ۷۴ هزار واحد مسکونی روستایی ۳۸ درصد که شامل بیش از ۲۸ هزار واحد است تاکنون مقاوم‌سازی صورت گرفته است و ۴۵ هزار واحد غیرمقاوم داریم که عملیات نوسازی و مقاوم‌سازی آنها باید انجام شود.

وی از افزایش تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌های خوبی را نیز با نهادهایی همچون بهزیستی و کمیته امداد امضا کرده‌ایم و طرح‌های مناسبی در این راستا اجرا شده است.

حیدری بریدی اظهار داشت: امسال همچنین عملیات مقاوم‌سازی برای ۳۰۰ واحد شهری استان را آغاز کرده‌ایم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات از سوی بانک مسکن شاهد تکمیل این طرح‌ها در سال جاری و نیمه اول سال بعد باشیم.

نظارت مستمر بر طرح‌ها

وی با اشاره به وضعیت نظارت بر طرح‌ها، بیان کرد: نظارت مستمری بر این طرح‌ها انجام می‌شود و علاوه بر نظارت‌هایی که توسط ناظر مقیم در هر شهرستان انجام می‌شود، نظارت فنی نیز وضعیت را بررسی و پیگیری می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی با هدف شناخت تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده و شناخت عمومی روستا و واحدهای مسکونی روستایی انجام می‌شود.

وی افزود: جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه‌ریزی جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی و ... از اهداف این طرح است.

حیدری بریدی تاکید کرد: اصحاب رسانه نقش مهمی در راستای اطلاع رسانی این موضوع و جذب حداکثری اهالی روستا در اجرای این طرح دارند و می‌توانند با تعامل بیشتر با این نهاد، قدم‌های موثری در اجرای هر چه بهتر این طرح در سطح استان داشته باشند.

وی ادامه داد: در قالب این طرح اطلاعات مالکانه و فنی واحدهای مسکونی نظیر مساحت، عمر ساختمان، تعداد طبقات، نوع مصالح ساختمانی، جهت ساختمان و ... جمع آوری می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: این طرح هر ۵ سال یکبار توسط بنیاد مسکن و با کمک سازمان آمار کشور اجرا می‌شود و از ویژگی‌های منازل مسکونی روستایی در روستاهای منتخب آمارهای لازم اخذ می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر