چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۷۷۰۸
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

فکرشهر: یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: شیوه ائمه در عزاداری بر امام حسین(ع) کاملا مشخص است، شاعری حضور داشته و شعری می خوانده و مابقی نیز بر این مصیبت اشک می ریختند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام تقی رهبر در خصوص چگونگی عزاداری واقعی برای اباعبدالله حسین(ع) و تاثیرات برخی از بدعت‌ها در عزای ایشان، اظهار کرد: عاشورا را آن گونه که هست باید نگه داشت، اینکه می‌بینیم گاهی اتفاقاتی چون استفاده از وسایل برنده، گل مالی و حرکات این گونه روی می‌دهد باید به پس از این اتفاق فکر کنیم که یک بیننده با دیدن این تصاویر چه برداشتی می‌کند.

وی افزود: مخاطب این حرکات اغلب جوانان و بیگانگان هستند که می‌توانند با دیدن این تصاویر ما را به خرافه متهم کنند. این در حالی است که ما نهضت عاشورایی داریم و علما و روحانیون باید نسبت به این مسائل حساس و مدام آنها را متذکر شوند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه خواندن اشعار سبک و انجام حرکات نامتعارف موجب کوچک شدن عاشورا می‌شود، ادامه داد: این حرکات ظلم به عاشورا است این در حالی است که می شود اهداف عاشورا را در اشعاری سنگین و پر محتوا ارائه کرد و همه لذت ببرند.

رهبر با اشاره به اینکه بسیاری از اتفاقاتی که در عزاداری امام حسین(ع) می‌بینیم از عزاداری برای حضرت مسیح گرفته شده است، گفت: علم، صلیب مانند است، ما می‌گوییم میراثی است خوب در کنار عزاداری باشد، اما راه انداختن آن و به کمر بستن آن چرا باید اینگونه باشد هرچند برای این اتفاقات گاهی میلیاردها تومان هزینه شده است.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: شیوه ائمه در عزاداری بر امام حسین(ع) کاملا مشخص است، شاعری حضور داشته و شعری می خوانده و مابقی نیز بر این مصیبت اشک می ریختند، نمونه با ارزش آن "کمیت اسدی" از شاعران مدیحه سرایان اهل بیت در روضه حضرت رضا(ع) است، ما نباید با برخی از حرکات سوژه به دست دشمن بدهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر