جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۷۴۴
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: از سال 1382 تاکنون 28 هزار و 476 واحد مسکونی معادل 38 درصد خانه های روستایی این استان مقاوم سازی شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حمید حیدری بریدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر 45 هزار و 758 واحد مسکونی دیگر در روستاهای استان بوشهر هنوز باقی مانده که باید مقاوم سازی شود. 

وی بیان کرد: در اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان عسلویه این استان با 4 درصد پائین ترین میزان مقاوم سازی را دارد و بیشترین تعداد با 70 درصد در شهرستان دشتی انجام شده است. 

حیدری یادآور شد: همچنین شهرستان دیر با 27 درصد، جم 29 و تنگستان 19 درصد از واحدهای مسکونی خود را مقاوم سازی کرده اند. 

حیدری بریدی اضافه کرد: سهم استان بوشهر از طرح مقاوم سازی در سال جاری 2هزار و 500 واحد مسکونی است که به هر واحد 250 میلیارد ریال وام و 80 میلیون ریال کمک بلاعوض از محل حساب 100 امام (ره) پرداخت می شود که امسال این کمک بلاعوض به 2 برابر می رسد. 

وی یادآور شد: همچنین امسال عملیات مقاوم ‌سازی برای 300 واحد شهری استان بوشهر آغاز شده است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات توسط بانک مسکن شاهد تکمیل این طرح‌ها در سال جاری و نیمه اول سال باشیم. 

حیدری با اشاره به وضعیت نظارت بر طرح‌ها، بیان کرد: نظارت فنی مستمری توسط ناظران مقیم در شهرستان ها بر طرح‌ مقاوم سازی مسکن روستایی انجام می شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: همزمان با سراسر کشور سومین مرحله طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی به مدت یک ماه از 20 مهرماه در استان بوشهر انجام می شود. 

حیدری بریدی اضافه کرد: هدف ازاجرای این طرح شناخت تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده، ارائه خدمات مناسب در روستاها، بهبود وضعیت زندگی روستایی، شناخت ویژگی های عمومی روستا، ویژگی های فنی و اطلاعات مالکان واحدهای مسکونی است. 

وی جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه ‌ریزی برای پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی از دیگر هدف های طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی است. 

حیدری بریدی اضافه کرد: در قالب طرح آمارگیری مسکن روستایی اطلاعات مالکانه و فنی واحدهای مسکونی نظیر مساحت، عمر ساختمان، تعداد طبقه ها، نوع مصالح ساختمانی برای ساختمان جمع آوری می ‌شود. 

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر 829 روستا و آبادی دارد اظهار داشت: این طرح در 149 آبادی استان بوشهر اجرا و پنج هزار و 202 واحد مسکونی زیر پوشش آن قرار می گیرد. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و با همکاری مرکز آمار ایران هر پنج سال یک بار اجرا و با اجرای آن از ویژگی ‌های منازل مسکونی روستایی در روستاهای منتخب آمارهای لازم گرفته می شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر