شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۷۴۵
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

فکرشهر: فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کشور گفت: با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و وزارتخانه های جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات امسال 200 هزار سرباز آموزش های مهارتی را فرا می گیرند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سردار مهدی فرحی یکشنبه شب در آئین تجلیل از سربازان و فعالان قرارگاه مهارت آموزی استان بوشهر افزود: جذابیت، مهارت‌آموزی، نشاط، اشتغال وکارآفرینی پنج گام اساسی قرارگاه مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح دربرنامه‌ریزی راهبردی آموزش‌های مهارت به سربازان است.

وی بیان کرد: هدف غایی از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان اشتغال و مهمتر از آن کارآفرینی است.

فرحی با اشاره به اینکه امروز ساز و برگ نظامی ما نیاز به مهارت‌های بالاتری دارد، افزود: نیروهای مسلح برای اداره سیستم مدیریتی خود نیاز به مهارت های بالاتر و غیرنظامی دارند که با فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای برطرف می شود.

وی تاکید کرد: ماموریت قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح را افزایش تخصص فنی و حرفه ای سربازان و دنبال کردن طرح ' ازمهارت تااشتغال' است.

فرحی بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه با ابرچالشی به نام شغل روبرو است باید مهارت‌هایی آموزش داده شود که آینده شغلی سربازان را تضمین کند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کشور گفت: سال گذشته با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای 103 هزار سرباز گواهینامه مهارت‌ آموزی صادر شده است.

طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی مهمترین معضلات اجتماعی به شمار می‌روند که این آسیب‌ها از نبود اشتغال در جامعه نشات می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سالانه 400 هزار سرباز وارد جامعه می شوند و باید زمینه اشتغال آنها فراهم شود، ادامه داد: باید با برگزاری دوره‌های آموزشی در حین خدمت سربازی زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم.

سردار فرحی با بیان اینکه مهارت آموزی در کاهش آسیب های اجتماعی اقشار آسیب پذیر نقش تاثیرگذاری دارد، افزود: اکنون بیش از 30 درصد از سربازان وظیفه فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که باید با همکاری سایر ارگان ها، شرایط کسب تجربه و آمادگی ورود به بازار کسب و کار برایشان فراهم شود.

وی بیان کرد: مهارت آموزی سربازان عزم همگانی می طلبد و شاید مهمتر از ورود به بازار کار و اشتغال تبدیل آنان به یک فرد خودساخته و کارآفرین باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: یکی از زمینه های مهم برای آموزش مهارت‌های مورد انتظار بازار کار به جوانان، دوران سربازی است وباید با برنامه ‌ریزی دقیق وهدفمند آن را به دوره طلایی آموزش مهارت‌های مورد نیاز و کاربردی تبدیل کرد.

عبدالمجید دوراهکی افزود: مهارت‌آموزی به سربازان دردوران خدمت یک فرصت بزرگ است که ورود آنان به بازار کار و حضور در عرصه‌های اجتماعی را پس از پایان دوران خدمت سربازی بسیار آسان ‌تر می‌ کند.

وی با بیان اینکه برای پویاسازی اقتصاد کشور به تولید داخلی نیاز داریم، افزود: امروز برای پویا سازی اقتصاد و اداره کشور به تولید داخلی، فن و مهارت نیازداریم و برای تحقق این موضوع باید تکنسین و کارگر ماهر تربیت و از مشاغل کوچک و کارآفرین حمایت کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر اظهار داشت: تاکنون 150 رشته تخصصی و اشتغال پذیر فنی وحرفه‌ای در کشور شناسایی و درحال آموزش به سربازان است.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها با توجه به علایق، سلایق و شایستگی‌های سربازان به آنها آموزش داده می ‌شود، گفت: مهارت آموزی و ارائه گواهینامه به سربازان می‌تواند مقوله اشتغال را پس از خدمت برای سربازان مهیا کند.

دوراهکی اضافه کرد: طرح توانمندسازی سربازان وظیفه برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با هدف توسعه فرهنگ مهارت‌ آموزی، ایجاد اشتغال از طریق توانمندسازی نیروی انسانی و تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در دستور کار آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی یادآور شد: آموزش‌های مهارتی با همکاری قرارگاه مهارت آموزی استان بوشهر در پادگان‌ها و پاسگاه‌ها به صورت گسترده اجرایی می ‌شود.

در این آئین از سربازان نمونه استان تجلیل شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر