پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۷۷۷
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸

فکرشهر: پدر و مادر سرداران شهید علی و سهراب شباب، تقدیم فرزندان برای تداوم انقلاب اسلامی را از افتخارات خود دانستند و از خداوند متعال خواستار پذیرفتن این دو قربانی از آنان شدند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم،  هفته دفاع مقدس بهانه‌ای شد تا به‌اتفاق دو تن از همکاران عکاس خبری سفری به روستای زایرعباسی که 100 نفر جمعیت دارد با تقدیم 15 شهید در 16 کیلومتری جنوب شهر خورموج مرکز شهرستان 80 هزارنفری دشتی و 110 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است برویم.

هدف این سفر، دیدار و گفت‌وگو با پدر و مادر سرداران شهید والامقام علی و سهراب شباب در این روستا بود هرچند پیش‌ ازاین هرگز فکر نمی‌کردیم روزی در محضر خانواده‌های دو شهید بزرگوار سؤالات در ذهنم به جواب می‌رسد تا آنکه توفیق حضور در منزل این بزرگواران برایم حاصل شد و پای صحبت پدر و مادری نشستم که ذکر شکرگزاری به درگاه خداوند ورد زبان آن‌ها بود.

شما دو شهید را تقدیم نظام اسلامی کردید، از شهدای والامقام بگویید؟

مادر سرداران شهید علی و سهراب شباب: شهدا به‌دلخواه خود رفتند و افتخار می‌کنیم که چنین فرزندی پرورش دادیم تا در راه اسلام، دین، قرآن و میهن اسلامی جان خود را فداکند.

 اخلاق آن‌ها برای پدر و مادر و اعضای خانواده چگونه بود؟

مادر سرداران شهید علی و سهراب شباب: علی دارای دو فرزند اما سهراب ازدواج‌ نکرده بود اخلاق بسیار خوبی با پدر، مادر و خانواده داشتند که هرچقدر بگویم کم است و در راه خدا رفتند افتخار می‌کنم و در بین مردم سربلند هستم که چنین فرزندانی را تربیت کردم.

شما دو فرزند را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردید بفرمایید امروز وظیفه ما در مقابل توطئه‌های دشمنان به‌خصوص امریکا و هم‌پیمانان آن‌ها چیست؟

پدر شهیدان علی و سهراب شباب: امروز باید در مقابل توطئه‌های دشمنان جان‌فشانی کنیم و هر چه امام خامنه‌ای امر فرمودند لبیک بگویم.

 چه خواسته‌ای از مردم و مسئولان نظام‌دارید؟

پدر شهیدان علی و سهراب شباب: مردم و مسئولان پشت سر امام خامنه‌ای و خدمتگزار ایشان باشند و ما خونی که داده‌ایم برای اسلام، دین و قرآن است.

 با تقدیر از این‌که به ما وقت دادند تا در محضر این بزرگوار سؤالاتی داشته باشم می‌شود بفرمایید خانواده شما در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش‌آفرینی‌های فراوانی داشتند؟

پدر شهیدان علی و سهراب شباب: شهدا مسیر خود را انتخاب کردند و اعمال، کردار و کارهایی که باید برای حفظ ارزش‌های انقلاب انجام می‌دادند به ندای امام خود لبیک گفتند و انجام دادند. امروز وظیفه سنگینی بر عهده ما است که باید همه در کنار هم‌دست به دست هم دهیم و نگاه به پشت سرخود نیندازند و گوش‌به‌فرمان رهبری باشند و  امروز نیاز به اتحاد بیشتری است.جوانان ما باید دست‌به‌دست هم بدهند و در صف واحد پشت سر رهبری حرکت کنند و همچون جوانان دیروز که به ندای امام لبیک گفتند و کوتاهی نکردند و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند، امروز نو بت به جوانان امروز است.

 تاکید امام (ره) و امروز مقام معظم رهبری بر اتحاد، وحدت و همدلی بین آحاد جامعه، مردم و مسئولان است و امروز وظیفه مسئولان در مقابل امر حضرت آقا چیست؟

پدر شهیدان علی و سهراب شباب: ملت ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان و حفظ نظام جان‌فشانی می‌کنند مسئولان باید قدردان این ملت با بصیرت باشند. مسئولان باید هر کلمه مقام معظم رهبری که ارزش 100 کلمه دارد گوش فرا دهند زیرا نظر رهبر معظم انقلاب نظر پاک و حقیقت است و هر چه ایشان فرمودند باید لبیک بگویند. فرمایشات امام خامنه‌ای نصیت پدرانه، حقیقت و خدایی است و مردم باید گوش‌به‌فرمان رهبر معظم انقلاب باشند و هر آنچه نظر رهبر است بپذیرند زیرا نظر ولی فقیه نظر خدایی است.

 خواهش می‌کنم از برادران شهیدش برای ما بگوید؟

برادر شهیدان علی و سهراب شباب: قبل از پیروزی انقلاب در تظاهرات شرکت می‌کردند و کارهای که به این دو محول می‌شد به نحو احسنت انجام می‌دادند. شهید علی شباب مسئول امور تربیتی آموزش‌وپرورش دشتی بود و شهید سهراب شباب نیز در زمان اعزام امتحان تربیت‌معلم داده بود و هم‌زمان با اعلام اسامی قبول‌شدگان تربیت‌معلم در روزنامه جمهوری اسلامی خبر شهادت نیز به ما رسید.

وظیفه امروز ما در جامعه چیست هرچند استکبار جهانی سعی دارد با استفاده از برخی سران مرتجع عرب ضربه‌ای به‌نظام وارد کند و چه توصیه‌ای برای مردم‌دارید؟

برادر شهیدان علی و سهراب شباب: زمان امام (ره) تا این زمان زمین تا آسمان فرق دارد زیرا در زمان امام (ره) رئیس‌جمهور کشور شخصیتی بزرگ همچون آیت‌الله خامنه‌ای بود و فشارهایی بود ولی به این صورت نبود. امروز وظیفه مهم ما عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب است و پشت ولایت‌فقیه قرار گیرند زیرا ولایت‌فقیه استمرار حرکت انبیاء است. سردار شهید علی قبل از شروع جنگ نامه‌ای برای رادیو بی‌بی‌سی خطاب به سازمان ملل نوشته بود که سازمان ملل نزد ما عشرتکده‌ای بیش نیست و بی‌بی‌سی در پاسخ گفت ما می‌دانیم که شما دل‌خونی از سازمان ملل دارید ولی خیلی کارها هم انجام داده است. در وصیت‌نامه علی آمده باید روزی پرچم جمهوری اسلامی بر بام سازمان ملل به اهتزاز درآید.

سهراب در سن پنج‌سالگی در استخر افتاد و غرق شد و همه می‌گفتند از دنیا رفته است ولی خدا او را برای شهادت نگه داشت و علی هم آپاندیسش ترکیده بود جاده و راهی نبود وقتی به بوشهر رساندیم دکتر گفت چه کردید که سالم مانده است بازهم خداوند او را برای شهادت نگه‌داشته بود.در کربلای چهار یک شب قبل از عملیات دعای کمیل در مارد برگزار شد همه‌جا تاریک فقط شمعی برای فردی که دعای کمیل قرائت می‌کرد گذاشته بودند گشتم تا یکجایی برای نشستند پیدا کردم احساس کردم پایم روی پای دیگری گذاشتم و احساس آشنایی کردم وقتی هوا چراغ‌ها را روشن کردند دیدم بین این‌همه جمعیت در کنار برادر علی قرارگرفته‌ام.

از مسئولان نیز انتظار داریم که پیرو خط حضرت آقا باشند پشت ولایت قرار گیرند و نظری هم به مردم داشته باشند هرچند ممکن از زمان تحریم و مسائل خارجی که دست‌به‌دست همدیگر داده‌اند فشارهای بر مردم بیاید ولی این ملت هرگز عقب‌نشینی نمی‌کند و نخواهد کرد همان‌طور که در چهل سال انقلاب درصحنه‌های مختلف حضور داشتند حضوری مقتدرتر از گذشته دارند.

با والدین شهدای والامقام شباب برای زیارت قبور مطهر شهدا به گلزار شهدا خورموج رفتیم پدر، مادر و برادر سرداران شهید پس از سجده شکر و بوسه به قبر مطهر شهدا دست‌های خود را به‌سوی آسمان بلند کردند و اظهار داشتند: خدایا این دو قربانی را از ما بپذیر که با این جمله خانواده معظم شهدا اشک از چشمانم جاری شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر