پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۸۰۱
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵

فکرشهر: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره درخواست ترامپ و مایک پمپئو برای مذاکره با مقامات ارشد و عالی رتبه ایران اظهارکرد: این خواب آشفته ترامپ و وزیر خارجه‌اش هرگز تعبیر نخواهد شد و این قطعی است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا،  علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش هفته دفاع مقدس در دانشگاه ازاد اسلامی در رابطه با تحریم‌های آمریکا که حوزه نفت و بانکی را شامل می‌شود و از آبان ماه اتفاق می‌افتد، گفت: امکان ندارد که فروش نفت ایران با فشار آمریکا و متحدانشان به صفر برسد. ایران تسلیم نمی‌شود شاید در اوایل مشکلاتی داشته باشیم،‌ اما با وجود کشورهایی مثل چین، روسیه و یا ترکیه و یا کشورهای دوست دیگر می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.

وی گفت: در چارچوب دیپلماسی نگاه به شرق، می‌توان از سد تحریم‌ها گذشت و من آینده روشنی در این باره می‌بینم.

وی در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه ارزیابی‌تان از مذاکرات ایران و 1+4 و بیانیه مشترک شب گذشته در نیویورک اظهارکرد: اروپایی‌ها تاکنون سخن منفی نگفته‌اند و تا حدودی مثبت بوده‌اند، اما آنچه ما انتظار داریم این است که آنها به مرحله عمل برسند و درباره آمریکا نگران نباشند. وقتی ترامپ به اروپا رفت سعی کرد میان اروپاییان اختلاف ایجاد کند و گفت چرا از انگلیسی‌ها یاد نمی‌گیرید که از اتحادیه خارج شده است؛ او سعی دارد اتحادیه اروپا را به هم بزند اما این حرف‌ها دیگر گذشته است و دنیای آینده دنیای تک قطبی نیست و در آن کشورهایی از جمله چین، روسیه و قدرت‌های متوسط یا مجموعه کشورهای اسلامی و اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت و یقین بدانید که جهان آینده جهان تک قطبی تحت سیطره آمریکا نخواهد بود.

ولایتی در رابطه با حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز اظهارکرد: ضمن اعلام همدردی خود با مردم کشورمان به ویژه مردم اهواز باید بگویم که جمهوری اسلامی ایران این قدرت را دارد که ریشه این گروه‌ها و افراد را بخشکاند. ما قبل از آنکه مسلمان باشیم انسان هستیم و کسانی که این کار را کردند حتی از انسانیت بویی نبرده‌اند. امام حسین (ع) خطاب به معارضینش در کربلا گفت، اگر دین ندارید، آزاده باشید و شما حتی این را هم ندارید چگونه می‌توانید کودک چهار ساله و مردم بی گناه را به قتل برسانید، شما انسان هم نیستید.

وی ادامه داد: ما، این افراد،‌ گروه‌ها و پشتیبانی‌هایشان را می‌شناسیم. آن‌ها هر وقت اقدامی هم می‌کنند نتیجه‌ای عکس برایشان دارد. آن‌ها از کشوری که سه سال است یمن را بمباران می‌کند، حمایت می‌گیرند و بی تردید نتیجه کار آن‌ها موثر نخواهد افتاد. عربستان با نوکری آمریکا و شکست‌هایی که در عراق و سوریه متحمل شد سعی دارد منطقه را و ایران را با این نوع حمایت‌ها به هم بریزد. اما جمهوری اسلامی مقتدرتر از آن است که آن‌ها می‌اندیشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر