چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۸۹۶
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

فکرشهر: بالاخره سال سخت و گرم ۹۷ هم به نیمه رسید و شهر تاریخی و زیبای برازجان هم همچون همه‌ی شهرها و روستاهای کشور شاهد آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ و از سر گرفتن تلاش و جنب و جوش اهالی علم و درس و کتاب شد.

تلاشی که از نخستین روز ماه مهربانی در سرآغاز فصل زیبا و خاطره‌ساز پاییز آغاز می شود و تا انتهای بهار سال بعد ادامه دارد.

شروع تلاش و همت هزاران دانش‌آموز و دانشجوی برازجانی و صدها آموزگار، دبیر، مربی آموزشی و پرسنل پرتلاش حوزه‌های اداری، پشتیبانی، خدماتی و مجموعه‌ی بزرگ فرهنگیان در شهر عزیزمان برازجان شرایط اجتماعی و اداری ویژه‌ای را بوجود می‌آورد که نیازمند تلاش دوچندان و برنامه‌ریزی مدون بسیاری نهادها و ادارات سطح شهر و شهرستان همچون آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی، فرمانداری و برخی دیگر از نهادها و ارگان های دولتی و غیردولتی است.

در این میان یکی از نهادهایی که امسال توانست با تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی مناسب، اقدامات جالب توجه و موثری به انجام برساند، شهرداری برازجان است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شهرداری برازجان، مهندس محمدحسن محمدی شهردار برازجان درخصوص مهمترین اقدامات این نهاد در جهت ارتقای خدمات‌ ارائه شده به جامعه دانش‌آموزان و فرهنگیان برازجان به خبرنگار ما می گوید: ابتدا لازم میدانم آغاز ماه مهر و حلول بهار علم و دانش و معرفت را خدمت دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز و جامعه‌ی بزرگ فرهنگیان و نیز همه‌ی شهروندان عزیز برازجانی تبریک و تهنیت عرض کنم.

هر سال همزمان با بازگشایی مدارس در ابتدای مهرماه، شهرداری برازجان دوشادوش بسیاری نهادها و ادارات دیگر تلاش میکند تا شرایط مطلوبی برای فعالیت دانش‌آموزان و همکاران عزیز آموزش و پرورش مهیا شود. امسال نیز شهرداری برازجان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا خدماتی بهتر از سالهای گذشته در این زمینه ارائه نماید که از این جمله میتوان به تلاش همکاران ارجمند ما در سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهرداری برازجان در جهت بهبود کیفیت ایاب و ذهاب دانش آموزان عزیز اشاره کرد.

اضافه نمودن ساعات کار ناوگان اتوبوسرانی به منظور استفاده دانش آموزان و دانشجویان از سرویسهای اتوبوس و رسیدن بدون تاخیر به مدرسه و دانشگاه در همین راستا بوده است.

واحد خدمات شهری شهرداری برازجان نیز تلاش کرد در زمینه‌ی شستشو و نظافت مدارس سطح شهر در خدمت مدارس و همکاران عزیز فرهنگی باشد.

از شهردار برازجان پرسیدیم به نظر می رسد امسال شاهد ایجاد خطوط ترافیکی (احتیاط_مدرسه) جلوی مدارس با کیفیت و دقتی بیش از سال پیش هستیم. آیا دلیل خاصی سبب توجه بیشتر شهرداری به این مقوله شده است؟

محمدحسن محمدی در پاسخ گفت: بدون شک علائم و هشدارهای فرهنگی و ترافیکی نقش موثری در بهبود کیفیت رفتارهای فرهنگی ما شهروندان و نیز کاهش مخاطرات ترافیکی و رانندگی دارد. شهروندان فهیم و با فرهنگ غنی دشتستانی نیز از این قاعده مستثنا نبوده‌اند و همواره احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدارهای ترافیکی در رفتار اکثریت قریب به اتفاق همشهریان عزیز برازجانی به وضوح قابل مشاهده بوده است. بر همین اساس همکاران ما در واحد زیباسازی و ترافیک شهرداری برازجان امسال با حساسیت و دقت بیشتری نسبت به ایجاد خطوط ترافیکی (احتیاط_مدرسه) در نزدیکی مدارس اقدام نمودند.

البته تلاش همکاران واحد زیباسازی شهرداری به همین مقدار محدود نشدن و رنگ آمیزی و نقاشی دیوار مدارس، خط کشی بلوکهای عابر پیاده جلوی مدارس و پاره‌ای فعالیتهای دیگر نیز در همین راستا بوده است.

مهندس محمدی شهردار برازجان در بخش پایانی این گفتگو و در پاسخ به سوال ما در خصوص برنامه‌های آموزشی شهرداری برازجان در جهت ارتقای آگاهی شهروندان در زمینه‌های مرتبط با شهرداری گفت: اداره فرهنگی، اجتماعی وورزشی شهرداری برازجان در یکسال اخیر 4جلد کتاب کودک درزمینه آموزش فرهنگ شهروندی به چاپ رسانیده است و همچنین چاپ بروشور،ساخت انیمیشن با موضوعات مختلف اجتماعی ، برگزاری کارگاه‌های حقوق شهروندی درمحلات ازجمله برنامه های اجرایی این اداره می باشد وباتوجه به برنامه ریزی صورت گرفته درنیمه دوم سال برنامه‌های فرهنگی متنوع وقابل توجهی دردستور کارهست. وی درادامه تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی شهرداری برازجان اقدامات مناسبی در جهت آموزش دانش آموزان در موضوع اطفای حریق و ایمنی در برابر زلزله انجام داده که جا دارد از این عزیزان تشکر کنم.

همچنین همکارانمان در واحد پسماند شهرداری بسته‌های آموزشی مناسبی در دست اجرا دارند. عزیزانمان در حوزه‌ی فرهنگی نیز همچون همیشه در راستای ارتقای دانش اجتماعی کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوعی آماده اجرا دارند.

در دیگر حوزه‌ها نیز شهرداری برازجان تلاش میکند رسالت اجتماعی خود را در قبال شهروندان فهیم و عزیز برازجانی به مرحله اجرا برساند که امیدواریم در نهایت بتواند نقش موثری در جهت ارتقای کیفیت زندگی در شهر عزیز و زیبایمان ایفا نماید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر