شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۷۹۸۸
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: آمارها نشان می‌دهد که در سنوات اخیر، تومورها و سرطان‌ها دومین علت مرگ و میر در شهرستان بوده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، جاسم زارعی صبح یکشنبه در کارگاه آموزشی- توجیهی مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت در عسلویه اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی های انجام شده از مردم و ادارات در سال ۹۶، پنج اولویت حوزه سلامت از دیدگاه مردم و ادارات در قالب کمیته های پیام گزاران سلامت، اندیشگاه و خانه مشارکت مردمی استخراج و پس از تایید فرماندار وقت در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، رسما به استان ارسال شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه آمارها نشان می‌دهد که در سنوات اخیر، تومورها و سرطان‌ها دومین علت مرگ و میر در شهرستان بوده است که به نوعی می تواند با نداشتن پیوست سلامت شرکت‌های فعال در منطقه، مرتبط باشد.

زارعی اضافه کرد: پس از برگزاری اولین مجمع سلامت شهرستان و به دنبال مصوبات آن، بنابه درخواست رئیس دانشگاه و همکاری فرماندار، اسامی شرکت‌ها پس از مکاتبات و پیگیری‌های مستمر، به دانشگاه اعلام شد که متاسفانه بلا استثنا فاقد پیوست استاندارد سلامت بودند و از آنجا به وزارت بهداشت و درمان اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت ویژه شخص وزیر و معاون بهداشتی وی، رئیس و معاون بهداشتی دانشگاه و این شبکه بهداشت و درمان، نسبت به لزوم حل سریع این مشکل، دبیرخانه ای در دانشگاه تحت عنوان بررسی آلایندگی ناشی از صنعت بر سلامت مردم عسلویه تشکیل و بطور جدی در حال جمع آوری دیتاها و پیگیری کاهش آسیب‌هاست.

زارعی اظهار داشت: علاوه بر ضرورت بسیج شدن تمام اعضاء جهت برطرف شدن آلودگی هوا، آب و خاک که اولویت اول شهرستان می باشد و حل آن زمانبر و پیچیده است، باید در کنار آن اولویتهای بعدی از جمله تخصیص سهیه شهرستانی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی که از جمله مطالبات جدی اعضاء  و مورد تاکید همیشگی همگان است که با قول مساعد معاون دانشگاه مبنی بر پیگیری جدی موضوع، پیگیری و محقق شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آتی در کنار حل معضل اساسی فوق، این سهمیه نیز تصویب و نهایی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر