پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۰۲۷
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲

فکرشهر: سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنگستان گفت: در شش ماه نخست سال جاری ۹۲۶ هزار و ۳۶۵ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آزاده قاسم‌زاده اظهار داشت: زمین‌های تصرف شده پس از پیگیری‌های مجدانه واحد حقوقی این شهرستان و همکاری مقامات قضایی، نیروی انتظامی و شوراء حفظ حقوق بیت المال رفع تصرف و به دولت  بازگردانده شد.

وی افزود: از این مجموع اراضی رفع تصرف شده میزان ۳۴ هزار و ۵۶۰ مترمربع  در حوزه  خائیز و میزان ۷۴۳ هزار و ۲۲ مترمربع در حوزه مرکزی اهرم و میزان ۱۴۸ هزار و ۷۸۳ مترمربع در بخش دلوار بوده که به همت واحد حقوقی این شهرستان  رفع تصرف شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنگستان تصریح کرد: این مهم با پیگیری های مجدانه  واحد حقوقی منابع طبیعی و طی ۷۸ مورد جلسه رسیدگی و ۴۲ اجرای قرار موفق به اخذ آرای مذکور شده است.

وی ادامه داد: یگان حفاظت منابع طبیعی برای جلوگیری از تصرف زمین‌های ملی اهداف خود را بر مبنای پیشگیری و جلوگیری در این  زمینه متمرکز کرده است اما در عین حال با کسانی که از اراضی ملی سوء استفاده می کنند شدیدا برخورد می‌شود.

قاسم زاده افزود: عرصه‌های منابع  طبیعی از سرمایه‌های ملی و متعلق  به مردم است و حفاظت  از این عرصه‌ها یکی از وظایف اصلی منابع طبیعی و آبخیزداری محسوب می‌شود.

سرپرست اداره منابع منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنگستان ادامه دارد: از مجموع  مساحت ۲۰۰ هزار هکتاری اراضی ملی این شهرستان  ۱۴ هزار و ۶۸۵ هکتار جنگل، ۵۶ هزار و ۵۱۳ هکتار بیابان و ۱۲۰ هزار و ۶۸۱ هکتار مرتع است.

وی یادآور شد: شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع بصورت شبانه روزی آماده  دریافت هرگونه گزارش درخصوص  تخلف های  جنگلی و مرتعی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر