سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در حالی که پس از سال ها کم بارشی و ماه ها بی آبی و بحران آبی در استان بوشهر، روز یکشنبه، بارش ناگهانی 2.5 میلیمیتری باران و تگرگ در برازجان و بخش های دیگری از دشتستان و دشتی، مردم را غافلگیر و خوشحال کرد؛ هواشناسی استان بوشهر هم از پرباران بودن پاییز سال 97 خبر داده است...
کد خبر: ۴۸۰۹۳
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: در حالی که پس از سال ها کم بارشی و ماه ها بی آبی و بحران آبی در استان بوشهر، روز یکشنبه، بارش ناگهانی 2.5 میلیمیتری باران و تگرگ در برازجان و بخش های دیگری از دشتستان و دشتی، مردم را غافلگیر و خوشحال کرد؛ هواشناسی استان بوشهر هم از پرباران بودن پاییز سال 97 خبر داده است.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر در این باره گفت: براساس پیش بینی‌های بارش باران پاییزی در این استان امسال فراتر از میانگین آن خواهد بود.

فرج‌الله شکوهی‌پور، در جمع خبرنگاران افزود: در یکسال گذشته منتهی به شهریورماه سال جاری 136.5 میلیمتر بارش باران در استان بوشهر ثبت شد که این میزان نسبت به سال ماقبل آن که 291.9 میلی متر بوده 53.2 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده در جم 169.6 میلی متر بارش باران ثبت شده که نسبت به سال گذشته آن 71 درصد کاهش دارد.

در همین حال، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز گفت: با توجه به اینکه براساس پیش بینی های هواشناسی این استان در فصل پاییز امسال بیش از حد معمول بارش خواهد داشت، مدیران دستگاه های مرتبط ضمن آمادگی کامل تمامی وسایل و تجهیزات موردنیاز را فراهم کنند.

 قاسم قائدی در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان دیلم افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید با آموزش به دانش روز و نوین مدیریت بحران بیشتر آشنا شوند؛ انتخاب دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر به عنوان اداره کل برتر درامر آموزش نشانگر توجه این مجموعه به آموزش مدیران مربوطه برای بهره گیری از دانش دراین حوزه است. 

قائدی، همکاری مردم و استفاده از ظرفیت فضای مجازی را در زمان بحران تاثیرگذار دانست و افزود: در زمان ایجاد بحران باید از داشته های خود حداکثر استفاده را ببریم. 

به نوشته ایرنا، فرماندار دیلم نیز گفت: مدیران دستگاه های اجرایی از هم اکنون اقدامات و آمادگی لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث در فصل بارندگی را انجام و گزارش فعالیت های خود را تا هفته آینده ارایه دهند.

عبدالامیر قاسمی افزود: برای تصمیم گیری و آمادگی بیشتر مدیریت بحران، اداره هواشناسی شهرستان گزارش وضعیت جوی را روزانه به صورت منظم ارسال و اطلاع رسانی کند. 

وی اظهارداشت: درصورت بروز هرگونه مشکل برای تاسیسات ومردم ، دستگاه ها و مدیر مربوطه پاسخگو هستند و به هیچ وجه کوتاهی قابل قبول نیست. 

رئیس شورای مدیریت بحران دیلم افزود: در زمان بروز حادثه، تمامی اماکن برای اسکان اضطراری در مرحله اول شناسایی و سپس مهیا شود. 

وی گفت: بدلیل هم سطح بودن شهر با دریا و سرازیرشدن 90 درصد آب های ناشی از بارندگی استان های بالادست، درصورت مد، راه خروج آب در شهر وجود ندارد و باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

قاسمی بیان کرد: شهرداری ها و دهیاری ها باید لایروبی و پاکسازی کانال دفع آب های سطحی را قبل از شروع بارندگی ها انجام دهند. 

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر