پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۱۰۶
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

فکرشهر: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم گفت: تخلفات بازاریان شهرستان جم به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، اکبر حسینی  اظهار داشت: اداره صنعت، معدن وتجارت با همکاری اتاق اصناف با آمادگی کامل نظارت و بازرسی از کالاهای پرمصرف و ضروری در سطح بازار را با جدیت و به صورت مستمر و روزانه در واحد های صنفی توسط بازرسان اجرا می‌کند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۲۵۰ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی و صنفی انجام گرفته که منجر به تشکیل ۷۸ مورد پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم ادامه داد: ۴۰ درصد پرونده‌ها به دلیل عدم وجود اداره تعزیرات در شهرستان برای صدور رای به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های کنگان و دیر ارسال شده است.

وی تصریح کرد: به منظور رسیدگی به تخلفات صنفی از ظرفیت کمیته رسیدگی به شکایات اتاق اصناف و هیئت حل اختلاف حداکثر استفاده شده است بگونه‌ای که در شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۸ پرونده با ارزش ریالی تقریبی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال منجر به مصالحه شده است.

حسینی عنوان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت در راستای ایجاد شرایطی مطلوب برای شهروندان برای جلوگیری از اجحاف و تخلف صنفی برنامه ای برای ساماندهی نصب قیمت کالا و نرخنامه خدمات در معرض دید عموم وفق مفاد قانون نظام صنفی در واحدهای صنفی در دستور کار دارد که امیدواریم اجرای حداکثری در پی داشته باشد.

وی بیان کرد: شهروندان هرگونه تخلف مشهود از قبیل گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم عرضه صحیح کالا، احتکار، عدم صدور فاکتور خرید و سایر تخلفاتِ اقتصادی را از طریق تماس با تلفن ۱۲۴ به ستاد خبری گزارش کرده تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر