جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۲۱۷
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی از فعال شدن معادن بوکسیت، فسفات و بیتومین دو شهرستان با سرمایه گذاری ایمیدرو و بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید کمال الدین شهریاری گفت: با پیگیری‌های مکرر انجام شده، برای اولین بار در استان بوشهر، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در معادن تازه کشف شده بوکسیت که منبع اولیه تولید آلومینیوم است سرمایه گذاری خواهد کرد و پیشنهاد دادیم که در صورت حجم بالای ذخیره بوکسیت، صنایع تبدیلی نیز در برنامه های آتی آن لحاظ شود.

وی گفت: از دو سال پیش جلسات متعددی با مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار و طی آن مراحل مطالعات اکتشافی معادن در دو شهرستان دشتی و تنگستان که به تنهایی ۳۵ درصد معادن استان را دارا هستند شروع شد.

نماینده دشتی و تنگستان افزود: در مطالعات انجام شده، نقاط امید بخش دارای معادن بوکسیت، فسفات و بیتومین شناسایی شد و اخیرا نیز جلسه مجددی با حضور مدیر عامل و معاونین شرکت ایمیدرو و معاونین اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر برگزار و در مورد برنامه ریزی فعال شدن این معادن بحث و تبادل نظر شد.

عضو کیسیون عمران با اشاره به اینکه معدن شناسایی شده بوکسیت دارای خلوص بالاتر از ۵۰ درصد است، افزود: شرکت توسعه صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام کرده و مقرر شد با تسریع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، مجوز های لازم در این خصوص صادر و ابلاغ شود.

شهریاری گفت: چهار معدن فسفات و یک معدن بیتومین شناسایی شده در دشتی و تنگستان نیز برای جذب سرمایه گذار واجد شرایط به مزایده گذاشته خواهد شد تا پس از طی تشریفات قانونی، واگذار و بزودی فعال شود.

نماینده دشتی و تنگستان تصریح کرد: در حال حاضر سازمان ایمیدرو بر روی دو پهنه دیگر آهک در شهرستان های دشتی و تنگستان در حال انجام مطالعات و بررسی توسط مشاوران ذیصلاح است که پیش بینی می شود نتایج آن تا پایان پاییز سالجاری مشخص شده و پس از آن با توجه با توجه به حجم ذخیره، نسبت به سرمایه گذاری بخش خصوصی و یا سازمان ایمیدرو تصمیم گیری خواهد شد.

شهریاری گفت: راه اصولی توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان های دشتی و تنگستان، توجه به ظرفیت های درونی این دو شهرستان است و فعال شدن معادن در کنار توسعه کشاورزی نوین و رونق و توسعه بنادر، کمک شایانی به ایجاد اشتغال درون‌زا در دو شهرستان کرده و باعث ایجاد رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر