سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۲۲۸
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۴

 فکرشهر:  معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: سالمندان دیر مراقبت‌های ادغام یافته دوره سالمندی دریافت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حسین ناظمیان‌پور  با اشاره به هفته ملی سالمند اظهار داشت: شعار امسال هفته سالمند « تحکیم حقوق سالمندان» نامگذاری شده است و یکی از حقوق سالمندان بهره‌مندی از مراقبت‌های بهداشتی در این دوران است.

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت شاهد افزایش برنامه‌های مراقبتی و پیشگیرانه بودیم که این برنامه‌های جهت تمامی گروه‌های سنی به طور خاص تعریف و اجرایی شد.
وی اضافه کرد: یکی از این گروه‌های سنی افراد بالای 60 سال است که به عنوان سالمند محسوب شده و خدمات مراقبت‌های ادغام یافته این دوره و همچنین ارزیابی سطح سلامت خود را می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین خانه بهداشت و یا پایگاه‌ سلامت محل زندگی خود ، دریافت کنند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: اندازه گیری وزن، قد و فشار خون، بررسی وضعیت تعادل سالمندان و پیشگیری از خطر احتمالی سقوط در آن‌ها، بررسی سالمندان از نظر افسردگی و مشکلات روانی از جمله خدمات ارائه شده به سالمندان در پایگاه‌های سلامت است.

وی گفت: بررسی سالمندان از نظر افسردگی و مشکلات روانی، ارزیابی قند و چربی خون، ارزیابی و تشخیص زود هنگام سرطان دستگاه گوارش و ارائه مکمل‌های کلسیم، ویتامین D و مولتی ویتامین به صورت رایگان از دیگر خدمات ارائه شده به سالمندان در پایگاه‌های سلامت است.

ناظمیان‌پور با اشاره به مشکلات و اختلالات تغذیه‌ای در دوره سالمندی خاطرنشان کرد: رژیم غذایی سالم و سرشار از انواع میوه‌ها، سبزی‌ها، لبنیات کم چرب در کنار ورزش کردن می‌تواند تا حد چشمگیری شانس ابتلا به پوکی استخوان را در دوران سالمندی کاهش دهد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر