پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
کد خبر: ۴۸۲۳۳
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۴

فکرشهر: بازار طلا و سکه در نخستین روز هفته با کاهش قیمت آغاز شد و به روند هفته قبلش ادامه داد؛ به طوریکه سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و طلای ۱۸ عیار نیز به ۳۷۷ هزار تومان بازگشته است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سومین هفته مهر ماه مانند هفته گذشته با کاهش قیمت طلا آغاز شده است؛ به طوریکه طبق اعلام عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر، قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان است که نسبت به شنبه هفته گذشته، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ارزان شده است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر خرید و فروش از سوی مردم در بازار متعادل است، گفت: بعد از شوک قیمتی هفته گذشته، امروز ‌قیمت‌ها تقریبا روال ثابت دارند و خریدار و فروشنده به اندازه کافی در بازار وجود دارد.

وی در پاسخ به اینکه این ثبات در بازار طلا ادامه خواهد داشت یا خیر؟ اظهار کرد: بازار طلا اصلا قابل پیش‌بینی نیست و قیمت‌ها بر اساس نرخ ارز و قیمت جهانی طلا تعیین می‌شود.

به گفته کشتی‌آرای، نیم‌سکه و ربع‌سکه به ترتیب با کاهش ۵۷۰ و ۲۷۰ هزار تومانی نسبت به مدت مشابه هفته قبل همراه شده و دو میلیون و ۵۰ هزار و یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شوند. همچنین سکه یک گرمی امروز در بازار به قیمت ۷۰۰ هزار تومان عرضه شده که نسبت به آغاز هفته گذشته ۵۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر، قیمت روز هر گرم طلای ۱۸ عیار در طلافروشی‌ها را ۳۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: در این زمینه شاهد کاهش ۱۱۷ هزار تومانی قیمت هستیم. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که مبنای تعیین قیمت است، یک میلیون و ۶۸۰ تومان قیمت دارد. این در حالی است که در بازار جهانی هر اونس طلا ۱۰ دلار افزایش داشته و به ۱۲۰۳ دلار رسیده است.

به گزارش ایسنا، روند قیمت طلا تا اوایل مهرماه صعودی بود؛ به طوریکه سکه تمام طرح جدید تا مرز شش میلیون رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۵۰۰ هزار تومان نزدیک شد اما از ابتدای هفته گذشته(هفتم مهرماه) نرخ ارز با کاهش چشمگیر قیمت همراه شد که به تبع آن بازار طلا هم شاهد ریزش قیمت‌ها شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر