جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۳۳۲
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸

فکرشهر:  دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر گفت: طرح معنوی نائب الشهید در پیاده روی اربعین حسینی امسال با شعار «حب الحسین یجمعنا» برگزار می شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد جواد فرامرزی  به اهمیت بسیار بالای پیاده روی اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه های مختلفی توسط کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین برگزار می شود.

وی با اشاره به تدوین و اجرای طرح معنوی نائب الشهید در پیاده روی اربعین حسینی امسال با شعار «حب الحسین یجمعنا» خاطرنشان کرد: هر زائر به عنوان نایب یک شهید در این پیاده روی حضور می یابد.

دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر با اشاره به توزیع کارت های نیابت شهدای کشورهای مختلف به چهار زبان عربی، انگلیسی، اردو و فارسی بیان کرد: این طرح در شش موکب و غرفه اجرا می شود.

وی با اشاره به اهمیت ترویج گفتمان نیابت شهداء در میان مردم و اقشار مختلف افزود: در این طرح هر زائری که تصمیم می گیرد به پیاده روی اربعین حسینی بیاید، نیت کند که نائب شهیدی باشد و پیاده روی و زیارت خود را متبرک به نام و یاد شهیدی کند.

فرامرزی خواستار اطلاع رسانی و توریج این طرح توسط دستگاه های ذیربط شد و اضافه کرد: مهمترین مشکل در مسیر اجرای شایسته این طرح ضعف منابع مالی و امکانات و عدم همراهی مؤثر نهادهای مسئول است.

وی تاکید کرد: این طرح از مؤثرترین و ارزشمندترین طرح های فرهنگی در حوزه اربعین است که مورد استقبال چشمگیر و زاید الوصف زوار اربعین حسینی و مسئولان کشور عراق قرار گرفته است.

دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر با اشاره به اجرای این طرح برای سومین سال، ادامه داد: امیدواریم موجبات شادی و رضایت شهدا قرار گرفته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر