جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در آیین افتتاحیه آزمایشگاه پلاسما مطرح شد:
فکرشهر - اسماء بوستانی: فرماندار دشتستان در آیین افتتاحیه آزمایشگاه پلاسما که با حضور مهندس حریری برگزار شده بود گفت: مبلغی بالغ بر 80 میلیون تومان از اعتبارات نفت قرار بود در سال گذشته به پژوهشسرای دانش آموزی متقین شهر برازجان اختصاص داده شود که تامین اعتبار نشد و امسال در صورت تامین بودجه این مبلغ به این نهاد داده خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۳۴۸
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵

فکرشهر - اسماء بوستانی: فرماندار دشتستان در آیین افتتاحیه آزمایشگاه پلاسما که با حضور مهندس حریری برگزار شده بود گفت: مبلغی بالغ بر 80 میلیون تومان از اعتبارات نفت  قرار بود در سال گذشته به پژوهشسرای دانش آموزی متقین شهر برازجان اختصاص داده شود که تامین اعتبار نشد و امسال در صورت تامین بودجه این مبلغ به این نهاد داده خواهد شد.

.به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع رمز موفقیت دانش آموزان و پیشرفت پژوهشسرا را همدلی و همکاری  مجموعه آموزش و پرورش با یکدیگر دانست و ادامه داد: دانش آموزان شهر برازجان در بسیاری از جشنواره های سطح ملی توفیقات و مقام های برتر کشوری را کسب کردند از این رو ما نیز وظیفه داریم از لحاظ مالی و امکانات این افتخار آفرینان را حمایت کنیم.

زارع با اعلام اینکه این دستاورد و موفقیت ها  نقش وافر و تاثیرگذاری در توسعه کشور خواهند داشت افزود: امید است امسال نیز همچون سال های گذشته شاهد پیشرفت و موفقیت روز افزون دانش آموزان این شهر باشیم.

رییس اداره آموزش و پرورش  با بیان اینکه آزمایشگاه پلاسما شامل 7 قسمت است ادامه داد: این مجموعه از چند آزمایش مستقل که بر اساس  پدیده فیزیکی پلاسما شکل گرفته اند، تشکیل شده است.مجموعه آزمایشگاه پلاسما شامل دو میز آزمایشگاهی است که بر روی هر میز دستگاه هایی که هر کدام بخشی از آزمایشات را پشتیبانی می کنند قرار گرفته است.

سید حسن لواسانی مجموعه متشکل آزمایشگاه پلاسما را حلقه ای شدن پلاسما، فنرپلاسما، موتورفارادی، پلاسمای سرد، نمایشگر پدیده های سریع در پلاسما و تولید ازون و پرواز کرونایی اعلام کرد و اظهار داشت: این مجموعه می تواند نیاز دانش آموزان، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را در زمینه آموزش و تبیین مفاهیم بنیادی برآورده سازد.

مدیریت پژوهشسرای متقین دانش آموزی شهر برازجان ضمن خیر مقدم به مسوولین و  حسین حریری ( خیر مدرسه ساز) اظهار داشت: این آزمایشگاه، یک آزمایشگاهی است که مباحث فیزیک را می تواند به راحتی برای دانش آموزان توضیح دهد.

محبوبه بهبهانی مطلق ضمن تشکر از زحمات شهردار برازجان به دلیل زیبا سازی فضای اطراف پژوهشسرا ادامه داد: برای چهارمین  سال متوالی از نظر رتبه علمی در کشور موفق به کسب مقام اول در المپیاد فناوری نانو شدیم.

بهبهانی افزود: در 9 المپیاد نانو که برای اولین بار تحت حمایت بنیاد نخبگان بود، طی سه مرحله ، در مرحله اول 10 درصد  از 410 دانش آموز پذیرفته شده از سراسر کشور، دانش آموزان شهر برازجان بودند،  در مرحله دوم 4 نفر، از دانش آموزان پایه نهم بودند که بالاترین آمار پذیرفته شده را داشتیم، یک نفر به دلیل مشغله کنکور انصراف داد و مابقی افراد توانستند مقام های برتر را کسب کنند.

مدیر پژوهشسرای دانش آموزی با اعلام اینکه تیم مربیان رباتیک، تیم برتر فنی کشور شد اضافه کرد: دانش آموزان تیم رباتیک شهر برازجان در مسابقات ورودی بین المللی دانشگاه شیراز شرکت و در رشته رباتیک ردیاب مقام های اول تا پنجم کشور را کسب کردند.

 

 

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر