شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۴۰۳
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۳

فکرشهر: فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: در یکسال گذشته بیش از ۴۱۰ میلیارد تومان کالای قاچاق توسط دریابانی استان بوشهر کشف شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم،  سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر نقش مهم امنیت در زیرساخت توسعه و پیشرفت اظهار داشت: وجود امنیت در جامعه، مولفه‌های توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم می‌کند که یکی از ماموریت‌های دریابانی تحقق امنیت پایدار است.

وی با اشاره به برقراری امنیت پایدار در استان بوشهر افزود: مردم ساحل‌نشین استان بوشهر در تقویت امنیت مرز ساحلی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند که از  تعامل آنان با دریابانی قدردانی می‌شود.

فرمانده دریابانی استان بوشهر از برگزاری برنامه‌های ویژه دریابانی در هفته ناجا خبرداد و افزود:دریابانی استان بوشهر در این هفته بیش از 150 برنامه تدوین و اجرایی کرد که سرکشی از خانواده معظم شهدا، افتتاح سالن ورزشی، بهسازی مدارس مناطق محروم، غبارروبی مزار مطهر شهدا و اعزام پزشکان به نقاط مختلف استان از آن جمله است.

سردار رضایی‌نژاد با بیان اینکه عمده معیشت مردم ساحل نشین استان بوشهر به دریا و ساحل مرتبط است گفت: حمایت از فعالیت ساحل نشینان  در اولویت برنامه‌های دریابانی قرار دارد.

وی با تاکید بر مقابله با قاچاق افزود: تردد شناورهای سنتی در سواحل استان بوشهر 60 درصد کاهش یافته است و این در حالی است که کشف قاچاق سوخت در استان افزایش 75 درصدی دارد.

فرمانده دریابانی استان بوشهر با اشاره به کشف 494 هزار و 780 لیتر سوخت قاچاق  توسط دریابانی استان بوشهر خاطر نشان کرد: شناورهایی که اقدام به  قاچاق سوخت کنند ضمن برخورد قاطع با آنان، تردد شناورهای حامل کالا و سوخت قاچاق در دریا ممنوع می‌شود.

سردار رضایی‌نژاد از کشف مواد مخدر در حوزه دریا خبرداد و تصریح کرد: فروش و حمل مواد مخدر از خشکی به دریا تغییر جهت داده که در این راستا در یکسال گذشته 3 تن مواد مخدر در استان بوشهر  توسط دریابانی استان بوشهر کشف و شناورهای متخلف توقیف شده است.

وی، با اشاره به کاهش کشف قاچاق سیگار در یکسال گذشته بیان کرد: در این مدت کشف قاچاق سیگار 94 درصد و قرص و مواد نیروزا 78 درصد کاهش یافته است.

فرمانده دریابانی استان بوشهر از کشف تلفن همراه و تبلت قاچاق خبرداد و بیان کرد: در یکسال گذشته 168 هزار و 960 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه و تبلت قاچاق  توسط دریابانی استان بوشهر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 143 درصد افزایش دارد.

سردار رضایی‌نژاد به کشف خودرو خارجی اشاره کرد و گفت: در حالیکه در سال قبل هیچ خودرو خارجی قاچاق درآبهای استان بوشهر کشف نشده بود ولی در یکسال اخیر 10 دستگاه  خودرو خارجی کشف و  به همراه متهمان تحویل مقامات قضایی استان شد.

وی با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به ارائه خدمات لازم به مرزنشینان می‌شود تصریح کرد: دریابانی ضمن استیفای حقوق دولت با تمام توان از حقوق مرزنشینان و فعالیت قانونمند دریانوردی برای تامین معیشت ساحل نشینان دفاع می‌کند.

فرمانده دریابانی استان بوشهر با اشاره به افزایش تجهیزات دریابانی در بخش شناوری و دیگر امکانات افزود: دریابانان این استان شبانه‌روز و در سخت‌ترین شرایط جوی برای حفظ و حراست از مرزها تلاش می‌کنند و با تمام توان از تجاوز به خاک کشورمان جلوگیری می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر