جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۴۰۴
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۷

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از آغاز اجرای طرح مکمل یارى ویتامین D و آهن برای ۳ هزار دانش آموز جمی خبر داد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد قاسمی  صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح مکمل یاری با قرص آهن و مگادوز ویتامین Dدر مدارس شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در جم اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان برنامه‌های گوناگونی را برای گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته است تا بتواند به عنوان متولی اصلی حوزه سلامت در کنار سایر نهادها به ارتقای سطح سلامت جامعه کمک کند.

وی با اینکه نوجوانان به عنوان یکی از مهم ترین رده‌های سنی جامعه، نیازمند توجه بیشتری می‌باشند افزود: دانش آموزان نوجوان امروز، پدران و مادران آینده جامعه ما می‌باشند و با توجه به شرایط سنی که دارند در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و جسمی‌اند که نیازمند مراقبت و توجه بیشتری دارند.

قاسمی از اجرای طرح مکمل‌های دارویی در 32 مدرسه شهرستان جم در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم خبر داد و افزود: 27 هزار عدد قرص آهن برای 1700 دانش آموز دختر در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم توزیع شده است که این طرح طی مدت 4 ماه و مصرف هفتگی یک قرص آهن برای دانش آموزان در مدارس دخترانه اجرایی می‌شود.

وی از اهمیت توزیع قرص آهن در میان دانش آموزان خبرداد و بیان کرد: از عوارض و پیامدهای کم خونی فقر آهن می‌توان به کاهش قدرت یادگیری، خستگی زودرس، ضعف و سرگیجه، کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها اشاره کرد که با اجرای این طرح می‌توان از بروز این عوارض پیشگیری کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم همچنین از اجرای طرح توزیع مگادوز ویتامتین D در مدارس شهرستان خبر داد و افزود: 27 هزار عدد قرص مگادوز ویتامین D نیز برای 3 هزار دانش آموز دختر و پسر در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم توزیع شده است که هر دانش آموز 9 عدد قرص را به صورت ماهانه مصرف می‌کند.

قاسمی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها به صورت کاملا رایگان می‌باشد افزود: هدف از اجرای توزیع قرص مگادوز ویتامین D، افزایش جذب کلسیم در بدن دانش آموزان است تا در آینده با پوکی استخوان و سایر بیماری‌های مربوط به آن روبه‌رو نشوند.

وی با بیان اینکه توزیع این تعداد مکمل برای هر دانش آموز تنها جنبه پیشگیری دارد گفت: دانش آموزانی که با کمبود شدید آهن و کلسیم مواجه هستند باید طبق دستور پزشک آهن و ویتامین D را دریافت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خاطر نشان کرد:وزرات بهداشت و درمان با همکاری آموزش و پرورش طرح‌های دیگری چون وارنیش تراپی، تربیت سفیران سلامت، طرح پدیکولوزیس نیز در مدارس اجرا می‌کند و کارشناسان و به‌ورزان نیز به صورت ماهانه با حضور در بین دانش آموزان آموزش‌هایی لازم را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر