شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۴۰۶
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۲

فکرشهر: معاون آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی طرح نماد در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و دشتی اجراء می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم،  حسن قلندری صبح امروز در گردهمایی کارشناسان حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف تربیتی دانش آموزان، برنامه محوری و استفاده بهینه از بودجه تامین شده برای حوزه تربیت بدنی و سلامت ضروری است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه مسئولان شهرستان باید نسبت به ورزش دانش آموزی حساس کرد گفت: در مقوله ورزش دانش آموزی با همکاری بعضی از فرمانداری ها و شهرداری‌های استان از لحاظ تجهیزات رشد نسبی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه نرخ فضای رو بسته ورزشی برای دانش آموزان دختر بسیار پایین است و باید مسئولان به آن توجه داشته باشند افزود: در یک مدرسه 600 دانش آموزی دخترانه استان بوشهر یک سالن ورزشی احداث نشده است در صورتی که در بعضی از مناطق، سالن‌های ورزشی بلااستفاده است و یا برای استفاده افرادی اندکی است.

قلندری بیان کرد: حدود 20 درصد جمعیت یک منطقه را دانش آموزان آن منطقه پوشش می‌دهند و اگر بودجه‌ای در حوزه سلامت به تصویب می‌رسد باید توجه ویژه‌ای به دانش آموزان آن منطقه شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کتب درسی نیز به خوبی به اهمیت زنگ ورزش اشاره نشده است تاکید کرد: اولویت اصلی حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنگ ورزش است و این زنگ باید نقش تربیتی و مهارت آموزی برای دانش آموز داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اظهار داشت: اگر سیستمی بخواهد به سمت استانداردهای جهانی پیش رود ضرورت دارد توجه ویژه‌ای به ورزش دانش آموزی داشته باشد.

قلندری افزود: اگر قصد بر فرهنگ سازی ورزش باشد زنگ ورزش برای دانش آموزان ابتدایی دوره اول اهمیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌ها و مناطق مسائل بهداشتی در بوفه‌ها را جدی بگیرند و رویه خود را به سمت استانداری سازی در این مقوله پیش ببرند بیان کرد: طبق بازدیدهای سر زده عوامل بهداشت، آموزش و پرورش استان جز 10 استان برتر از لحاظ استاندارد سازی بوفه‌ها بوده است.

قلندری تصریح کرد: تغذیه و خواب دانش آموزان از مسائل بسیار مهم است که استان بوشهر به سبب کم تحرکی و سبک زندگی اشتباه از این موارد غافل است.

وی از اجرای طرح نماد در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و دشتی خبرداد و بیان کرد: این طرح در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی اجراء می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مدارس گفت: استان بوشهر تنها استان بدون استخر دانش آموزی در کشور است و با وجود اینکه بارها این موضوع پیگیری و تکرار شده است موفق به داشتن استخر دانش آموزی نشدیم.

ناصز کرمی تصریح کرد: از 300 نیروی استخدامی 30 نیرو معادل 10 درصد آن به حوزه تربیت بدنی و سلامت اختصاص داده شد که این تعداد تاکنون 25 نفر جذب آموزش و پرورش استان شدند و البته این حوزه سهمیه استخدامی در دانشگاه فرهنگیان نیز داشته است.

وی،  اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته آموزش و پرورش استان در حوزه تربیت بدنی و سلامت با وجود کمبودهای بسیار، موفق عمل کرده است که بی شک این موفقیت ثمره زحمات کارشناسان این حوزه در شهرستان‌ها و مناطق است.

کرمی افزود: شهرستان‌ها و مناطق از اثرات جایگاه تربیتی غافل نبوده‌اند و در استان طرح‌های مختلفی در راستای نهادینه کردن آن، همچون المپیادهای ورزشی، جشنواره نوجوان سالم، کارگاه‌های آموزشی و دیگر طرح‌های مربوط اجرا شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر