پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۴۸۴۲۴
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: سرپرست طرح‌های پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس گفت: در راستای پیشگیری از خسارت بارش‌های سیل‌آسا در پارس جنوبی سدهای سیلاب‌گیر بالادست پالایشگاه فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی ساخته و تکمیل شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سید محی‌الدین جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه از ساخت سدهای تاخیری در منطقه پارس جنوبی خبر داد و اظهار داشت: برای جلوگیری از خسارت بر اثر بارش‌های سیل‌آسا در منطقه پارس جنوبی ساخت سدهای تاخیری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر نقش مهم سدهای تاخیری در کنترل سیلاب‌ها گفت: احداث این سدها  سبب کنترل و هدایت سیلاب‌ها و جلوگیری از ایجاد خسارت در فازهای در حال ساخت و بهره‌برداری پارس جنوبی می‌شود.

سرپرست طرح‌های پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس از تکمیل پروژه‌های سدهای سیلاب‌گیر در بالادست پالایشگاه فازهای پارس جنوبی خبرداد و بیان کرد: در راستای پیشگیری از خسارت بارش‌های سیل‌آسا  در پارس جنوبی سدهای سیلاب‌گیر در بالادست پالایشگاه فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی ساخته و تکمیل شد.

جعفری با بیان اینکه ساخت سدهای تاخیری سایت اختر شامل 5 سایت در شمال طرح توسعه فازهای 13 و 24-22 از سوی شرکت ملی نفت ایران به شرکت نفت و گاز پارس واگذار شده اظهار کرد: با توجه به اهمیت جلوگیری از ایجاد خسارت در این فازها، سدهای شماره یک و دو از سدهای مذکور در مرحله ساخت قرار گرفت و ساخت سامانه کنترل سیلاب پارس یک به مجری طرح‌های پشتیبانی نفت و گاز واگذار شد.

وی از آغاز عملیات اجرایی دو سد دیگر خبر داد و بیان کرد: به منظور انجام فعالیت‌های پروژه برای پیشگیری از ورود سیلاب به تاسیسات پارس جنوبی ساخت سدهای مقیاس کوچک و موقت که بخشی از بدنه سد اصلی هستند در سال 1393 اجرایی شد.

سرپرست طرح‌های پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه با احداث این سدها با وقوع سیلاب در پاییز و زمستان 1394 هیچ آسیبی به طرح توسعه فاز 13 وارد نشد افزود: در ادامه فعالیت‌های اجرایی مربوطه و در سال‌های 95 و 96 ساخت بدنه اصلی سدها به پایان رسید و همزمان سامانه دفع سیلاب شامل کانال‌های پایین دست این سدها نیز تکمیل شد.

جعفری افزود: مسئولیت عملیات ساخت سه سد دیگر از شمار سدهای تاخیری سایت پارس جنوبی در اختر، تکمیل سامانه کنترل سیلاب و نیز سد بالادست طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی واقع در سایت تمبک کنگان سال 96 به سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واگذار شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر