شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۴۲۵
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

فکرشهر: عضو کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین کشور گفت: موکب داران باید بعد از استقرار موکب در محل‌های از قبل تعیین شده، یک روحانی برای پاسخ به سئوالات شرعی و اقامه نمازهای یومیه و انجام دیگر مسائل فرهنگی به همراه داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حجت‌الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی ظهر امروز در همایش فرهنگی آموزشی طلایه‌داران اربعین حسینی در استان بوشهر با بیان اینکه تجمع و پیاده‌روی اربعین یک حرکت خودجوش و کاملا مردمی است، اظهار داشت: ستاد اربعین تلاش دارد این تجمع بزرگ مسلمانان جهان را ساماندهی تا خدمات بهتری به زائران  امام حسین(ع) توسط خادمین ارائه شود.

وی با تاکید بر استقرار یک روحانی در موکب‌ها برای پاسخگویی به سئوالات زائران افزود: موکب داران باید بعد از استقرار موکب در محل‌های از قبل تعیین شده، یک روحانی برای پاسخ به سئوالات شرعی و اقامه نمازهای یومیه و انجام دیگر مسائل فرهنگی به همراه داشته باشند.

حاجی‌ابراهیمی از ارائه خدمات یکسان در اربعین حسینی خبرداد و با تاکید بر پرهیز از هرگونه اختلاف و تفرقه بیان کرد: همه قومیت‌ها و سلایق در مراسم راهپیمایی و پیاده‌روی اربعین حسینی به صورت یکدست خدمت‌رسانی می‌شوند.

عضو کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین کشور با اشاره به اجرای طرح نائب الشهید تاکید کرد: زائران سیدالشهدا(ع) می‌توانند با ثبت نام در سامانه نائب الشهید در سفر زیارتی اربعین حسینی به نیابت از یک شهید زیارت کنند.

وی به تشریح سیاست‌ها و اهداف کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در راستای اجرای بهینه و مطبول زیارت اربعین حسینی توسط زائران و ارتقاء معلومات آنان پرداخت.

حجت‌الاسلام مسعود حاجی‌ابراهیمی احترام به تمامیت ارضی عراق، احترام به مرجعیت شیعه و پرهیز از هرگونه حرکت اختلاف برانگیز را به‌عنوان مسائلی یاد کرد که می‌تواند کمک شایانی به برگزاری کیفی این همایش جهانی کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر