چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۴۴۱
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: مدیر کنترل کیفی آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای تجهیز آزمایشگاه‌ آب و فاضلاب استان افزون بر ۸.۶ میلیارد ریال تخصیص یافت.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، موسی پناهنده صبح امروز در نشست بررسی وضعیت آب آشامیدنی استان بوشهر از وضعیت مطلوب بهداشتی آب استان خبرداد و اظهار داشت: 10 ایستگاه کلرزنی گازی در شهرهای استان بوشهر برای گندزدایی و بهداشتی شدن آب آشامیدنی ایجاد شده که 7 ایستگاه آن به سیستم خود تولید گازکلر به وسیله نمک طعام مجهز شده است.

وی، با اشاره به اجرای طرح سامانه خود تولید گازکلر به روش نمک طعام با اعتبار 10 میلیارد ریال تصریح کرد: اجرای سیستم خود تولید گازکلر از نمک طعام در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی است چراکه ضمن کاهش هزینه کلرزنی آب آشامیدنی، از نظر ایمنی دارای جایگاه مهمی است.

پناهنده از تجهیز آزمایشگاه شرکت آبفای استان بوشهر امکانات جدید خبرداد و تصریح کرد: امسال برای تجهیز آزمایشگاه‌ آب و فاضلاب استان افزون بر 8.6 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

مدیر کنترل کیفی آب و فاضلاب استان بوشهر، با اشاره به تامین آب آشامیدنی سالم در شهر جم افزود: در این راستا 9 دستگاه ایستگاه آب کارتی با هزینه‌ای افزون بر 3 میلیارد ریال راه‌اندازی شده که قادر است روزانه 15 هزار متر مکعب آب آشامیدنی در شهرستان جم را تامین کند.

وی با بیان اینکه روزانه ضمن کلرسنجی، آزمایشات گوناگون برای کیفیت آب آشامیدنی شبکه آبرسانی انجام می‌شود تصریح کرد: کنترل کیفی آب آشامیدنی استان بوشهر بر اساس آزمایشات شیمیایی، میکروبی،‌ کلرسنجی تعیین می‌شود.

پناهنده کیفیت آب شبکه آبرسانی شهرهای استان بوشهر را مطلوب دانست و گفت: آب آشامیدنی استان بوشهر علاوه بر انجام آزمایشات گوناگون در شرکت آبفا روزانه نظارت ویژه‌ای بر کیفیت و بهداشتی بودن آن از سوی برخی دستگاه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منابع تامین ‌کننده آب آشامیدنی، مخازن ذخیره و شبکه توزیع مورد آزمایش قرار می‌گیرد، افزود: در نیمه نخست امسال بیش از 26 هزار مورد کلرسنجی و 16 هزار مورد آزمایش میکروبی، کدورت سنجی و هتروتروف انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر