جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۴۵۱
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۴

فکرشهر: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه کریدور جنوب کشور که یکی از محورهای مهم اقتصادی و تبادل کالاست به ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش فکرشهر، خیرالله خادمی در حاشیه بررسی بهسازی محور خورموج - لاور شرقی و دشت پلنگ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان دشتی اظهار داشت: امروز از پروژه‌های راه‌سازی در شهرستان‌های دشتی و تنگستان و کریدور جنوب که یکی از مهم‌ترین کریدورهای بزرگراهی کشور است بازدید و بخشی از آنتنی‌هایی روستاهای که به این دو شهرستان اتصال دارد بازدید شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: از محور زیارت به دولت‌آباد و ناصری به شنبه و خورموج- لاور و دشت پلنگ بازدید که قرار شد از اعتبارات منابع ملی به‌صورت مشارکتی با وزارت نفت، راه و شهرسازی و بخشی هم از اعتبارات استانی بتوانیم وضعیت محور راه روستایی ارتقاء دهیم  و  عرض راه روستایی از شش متر به‌ 11 متری افزایش می‌یابد.

وی  ربا بیان اینکه  اصلی‌تریم  محورکریدور جنوب  در محدوده استان بوشهر قرار دارد افزود:  این محور یکی از کریدورهای بسیار مهم در بخش‌های حمل‌ونقل کشور است.

خادمی خاطر نشان کرد: این کریدور کلیه بنادر جنوبی کشور را از شلمچه، خرمشهر، آبادان، بندر امام، ماهشهر، هندیجان در استان خوزستان و کلیه بنادر استان بوشهر را به هم متصل می‌کند و سپس به عسلویه و ازآنجا به بند عباس و به بندر چاه‌بهار اتصال پیدا می‌کند.

وی طول این کریدور که یکی از کریدورهای مهم اقتصادی و تبادل کالا است را  1700 کیلومتر دانست و تصریح کرد:  400 کیلومتر  این کریدور  در استان بوشهر به‌صورت بزرگراه ساخته می‌شود و اکنون  مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی  بیان کرد: کمتر از 10 درصد  از ساخت این کریدور در استان بوشهر باقی  مانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد است و امیدواریم که 44 کیلومتر باقی‌مانده در سال‌های 97 و 98 در استان بوشهر به اتمام برسانیم.

خادمی با تاکید بر تکمیل کریدور بزرگراهی در ساحل خلیج‌فارس و دریای عمان در محدوده استان بوشهر گفت: این کریدور در استان خوزستان امسال به اتمام می‌رسد و بعد برای تکمیل کریدور استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان متمرکز شویم.

وی بابیان این‌که این کریدور یکی از کریدورهای مهم اقتصادی و تبادل کالا برای کشور است خاطر نشان کرد: از 1700 کیلومتر  محور یاد شده افزون بر 1100 کیلومتر آن به‌صورت بزرگراه و یک‌سوم آن باقی‌مانده که امید می‌رود با تزریق منابع مالی بتوانیم در تکمیل آن تسریع شود تا این کریدور برای مردم ساحل‌نشین جنوب کشور بتواند رفاه لازم را فراهم کند

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: از 700 کیلومتر باقی‌مانده این کریدور به 1100 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیاز است.

خادمی  بیان کرد:  مبلغ 500 میلیارد تومان سال گذشته به این پروژه از منابع دولت اختصاص یافت و امسال نیز تاکنون نزدیک به 72 میلیارد تومان تزریق‌شده است.

وی از اجرای بزرگراهی محور دالکی به کنارتخته خبرداد و تصریح کرد: مناقصات اتصال استان بوشهر به مرکز کشور از طریق بوشهر، برازجان، کنار تخته، شیراز و کشور برگزار شد که یک بخش آن فعال و بخش دیگر آن نیز عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

خادمی با بیان اینکه طراحی راه‌آهن بوشهر به شیراز به اتمام رسیده  گفت: بخش‌های  نخست آن از سمت شیراز به بوشهر عملیات اجرایی آن به طول 200 کیلومتر در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور  افزود: مناقصه دو قطعه‌راه آهن به طول 75 کیلومتر در محدوده استان بوشهر انجام‌شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن از سمت بوشهر آغاز می‌شود و کریدور اصلی ریلی مرکز کشور است که مرکز کشور را به استان فارس ـ بوشهر و در نهایت به بنادر جنوب وصل می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر