پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
 فکرشهر: در حالی امروز ـ شنبه، 21 مهرماه 1397 ـ یونس خسروانی از مدیرکلی تامین اجتماعی تودیع و تکریم شد، که تا ساعاتی قبل از آن، خبرهای مربوط به تودیع، برکناری و تغییر وی، از سوی روابط عمومی و نزدیکانش تکذیب می شد...
کد خبر: ۴۸۴۸۳
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۵

 فکرشهر: در حالی امروز ـ شنبه، 21 مهرماه 1397 ـ یونس خسروانی از مدیرکلی تامین اجتماعی تودیع و تکریم شد، که تا ساعاتی قبل از آن، خبرهای مربوط به تودیع، برکناری و تغییر وی، از سوی روابط عمومی و نزدیکانش تکذیب می شد.

به گزارش فکرشهر، در مراسمی که امروز با حضور معاونین سازمان تامین اجتماعی، معاون استاندار بوشهر و مدیران استانی و برخی پرسنل تامین اجتماعی برگزار شد و البته با حواشی نیز همراه بود، یونس خسروانی که اصالتا گناوه ای است، از سمت مدیرکلی تامین اجتماعی استان تکریم شد و عبداله شیرکوند که اصالتا اهل پاکدشت است، جانشین وی شد.

به نوشته خبرگزاری ها، شیرکوند، پیش از این معاون بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی تهران بوده و خسروانی نیز قرار است از این به بعد به عنوان مشاور حقوقی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به تهران برود.

اما این طور که یکی از رسانه های استان بوشهر گزارش داده، این آیین با حواشی قابل تاملی نیز همراه بوده است.

به گزارش فکرشهر و این طور که سایت سوک نوشته، یونس خسروانی ـ مدیرکل سابق سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر ـ در هنگام سخنرانی گفت که «عزل وی صرفا به درخواست استانداری بوشهر و پیگیری یکی از نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی انجام شده» است. سخنانی که واکنش سه نفر سخنران دیگر را به همراه داشت.

حجت الاسلام خدری ـ نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ـ گفته وی را کذب محض خواند و گفت: انگشت اتهام هر جابجایی در بین مدیران دولتی در استان بوشهر به سمت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می رود در حالی که این گونه نیست.

وی ادامه داد: طبیعی است که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به دلیل وظایف ذاتی مبنی بر نظارت بر حسن اجرای قوانین، نیاز است که به وظایف خودشان عمل کنند اما این گونه هم نیست که در وظایف یک قوای دیگر مداخله و در عزل و نصب ها دخالت داشته باشند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی با رد و تکذیب ادعای خسروانی پیرامون دخالت یکی از نمایندگان مردم استان بوشهر در عزل وی، اظهار داشت: اگر به فرض مثال چنین ادعایی صحت داشته باشد که ندارد، استان بوشهر دارای چهار نماینده در مجلس است و یک نماینده حتی اگر بخواهد به دنبال عزل یک مدیر باشد و سه نماینده دیگر مخالف با عزل، امکان انجام آن مقدور نیست، ضمن این که مجدد تکرار می کنم که نمایندگان استان بوشهر در مجلس نقشی در عزل مدیرسازمان تامین اجتماعی استان بوشهر ندارند.

خورشیدی ـ معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر ـ نیز در این مراسم گفت که «استانداری بوشهر نقشی در عزل خسروانی نداشته بلکه صرفا نظر مشورتی به سازمان نامین اجتماعی داشته است».

تاج الدین معاون پارلمانی و حقوقی سازمان تامین اجتماعی نیز عنوان داشت: شهادت می دهم در موضوعات مرتبط سازمان تامین اجتماعی همراهی و هماهنگی خوبی توسط نماینده بوشهر انجام شده و فقط بر اساس قانون بر سازمان نظارت دارند.

وی ادامه داد: جابجایی در هر استان از جمله بوشهر صرفا بر اساس گردش نخبگان و نیازهای سازمان و راهبرد مدیریتی بوده و هیچ موردی در خارج از این مجموعه تاثیرگذار نبوده است.

در پایان مراسم در حالی که یکی از اعضا خانواده محترم شهدا پس از اهدا یک تابلو فرش پشت تریبون رفت و از خدمات صادقانه خسروانی در زمان تصدی مسئولیتش تشکر کرد تعدادی از حضار با صدا بلند در مخالفت با وی بر امده و برای دقایقی فضای جلسه متشنج شد.

منتقدین با صدای بلند اعلام کردند که در مدت تصدی این سمت توسط خسروانی مشکلات عدیده ای دامن گیر سازمان و منابع و منافع ان شده به گونه ای که در رنکینک کشوری تامین اجتماعی بوشهر جز سه استان آخر کشور قرار دارد.

یکی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر نیز گفت: از طرف مدیرکل اعلام شده که به هیچ یک از  کارکنان منتقد خسروانی اجازه مرخصی و حضور در این مراسم داده نشده تا در مراسم تودیع و معارفه حضور یابند و اعتراضی داشته باشند هر چند که این گفته را تایید یا تکذیب نمی کنیم.

در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های خسروانی، وی به عنوان مشاور تاج الدین معاون پارلمانی و امور حقوقی سازمان تامین اجتماعی منصوب و شیرکوند که پیش از این معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران بود ، جایگزین وی شد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲
یه لر دیگه اضاف شد به مسوولین استان بوشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر