چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کارشناس هواشناسی:
فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: برای روزهای آینده افزایش ابر و وقوع ناپایداری‌های موقت جوی همراه با رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تند باد پیش‌بینی می‌شود...
کد خبر: ۴۸۴۸۵
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۹

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: برای روزهای آینده افزایش ابر و وقوع ناپایداری‌های موقت جوی همراه با رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تند باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه های هواشناسی و همچنین با توجه به شرایط فصلی ایجاد توده های آب و هوایی همرفتی از امروز تا اوایل هفته آینده، در ساعاتی از روز در برخی نقاط استان بویژه در نیمه شرقی استان خصوصا در ارتفاعات شرق و شمال استان، افزایش ابر و وقوع ناپایداری‌های موقت جوی همراه با رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تند باد پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه چنین شرایط آب و هوایی در مناطقی از استان‌های هم‌جوار مثل کهگیلویه و بویر احمد و فارس که در بالا دست رودخانه های فصلی استان قرار دارند، نیز پیش بینی می‌شود و با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطقی از شرق و شمال استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه های پیش یابی جوی و دریایی نشان می دهد که در اغلب ساعات امروز و فردا وزش جریانات ملایم غالبا جنوبی در سطح استان برقرار است و بر همین اساس دریا نیز نسبتا آرام خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنان در ساعاتی از بعداز ظهر و شب در برخی نقاط استان بویژه در مناطق مرتفع، افزایش ابر و وقوع ناپایداری های موقت جوی شامل رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و گاهی وزش تند باد پیش بینی می‌شود.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط مه صبحگاهی و در ساعاتی از روز در برخی مناطق همراه با رشد ابر و وقوع ناپایداری های موقت جوی گاهی همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در هنگام ناپایداری و وزش تندباد بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۶۰ گاهی تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر