جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۵۲۰
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰

فکرشهر:  رئیس صنف کشاورزی شهرستان دیر گفت:مسئولان بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان را دنبال کنند.

به گزارش فکرشهر مهر، یعقوب کرمی صبح یکشنبه در جمع مسئولان بخش بردخون اظهار کرد: کشاورزی موضوع مهمی است که همه اقشار به آن وابسته اند اما مشکلاتی دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزان در پاییز و زمستان مشکلاتی دارند، گفت: طرح اصلاح الگوی کشت جدی گرفته نشد اما ضرورت داشت سطح زیر کشت کاهش داده شود.

کرمی اضافه کرد: تسهیلات و وام های کشاورزان را پیگیری کردیم اما به دلیل مشکلات کشاورزی و عدم توانایی کشاورزان در بازپرداخت اقساط خود بانک ها بویژه بانک کشاورزی بی رحمانه عمل کردند و به کشاورزان ظلم شد.

رئیس صنف کشاورزی شهرستان دیر گفت: تعدادی از کشاورزان به دلیل بدهی در زندان هستند اما مقامات قضایی همکاری و حمایت خوبی از کشاورزان داشته اند.

وی ابراز داشت: بیمه کشاورزی در این دولت به صورت جدی دنبال شد به گونه ای که با هزینه اندکی بیمه می شوند اما در بخش بردخون مشارکت خوبی در این زمینه نشده است.

کرمی ادامه داد: بانک کشاورزی سود و دیرکرد وام ها را به اصل وام اصافه کرده که موجب دلخوری کشاورزات شده است.

وی با بیان اینکه نظام صنفی وظایف گسترده ای دارد، گفت: بیمه شامل ۱۱۰ کد می شود و همه مشاغل وابسته به کشاورزی می توانند از این مزایا بهره ببرند.

کرمی خواستار رفع مشکلات منابع آب در منطقه شد و افزود: با هم اندیشی و مشارکت جمعی می توانیم مشکلات و موانع و کمبودها را کاهش دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر