جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۵۲۳
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۲

فکرشهر:  استاندار بوشهر گفت: با اجرای پروژه‌های مختلف در بنادر استان، زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در آئین آغاز عملیات لایروبی حوضچه بندر صیادی پرک شهرستان کنگان اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن مرز طولانی با خلیج فارس نقش مهمی در فعالیت‌های بندری و دریایی دارد.

وی از تلاش ویژه برای بهبود زیرساخت‌های بندری در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: در این راستا طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در بنادر استان در دست اجرا است که زمینه‌ساز تقویت حمل و نقل دریایی خواهد بود.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای لایروبی حوضچه بندر صیادی بندر پرک با اعتبار ۴۱ میلیارد ریال در مدت سه ماه خاطرنشان کرد: حجم لایروبی این پروژه ۶۰ هزار مترمکعب است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: انباشت رسوب در پشت موج شکن اصلی و نفوذ زبانه رسوبی به درون دهانه بندر از مهمترین مشکلات در بندر پرک شهرستان کنگان بوده است.

سیاوش ارجمندزاده با اشاره به اهمیت اجرای طرح لایروبی در بندر پرک افزود: این طرح زمینه را برای افزایش قابلیت‌های بندر برای پذیرش شناورهای بزرگتر فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به انجام عملیات لایروبی در بندر پرک از طریق بیل و بارج مکانیکی خاطرنشان کرد: طول بازوی اصلی این حوضچه ۴۱۰ و بازوی فرعی نیز ۲۳۵ متر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر