پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
کد خبر: ۴۸۵۵۲
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

فکرشهر: مراسم روز جهانی استاندارد امروز با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، مراسم روز جهانی استاندارد در حالی با شعار استانداردهای بین‌المللی و چهارمین انقلاب صنعتی صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد که در این مراسم اسحاق جهانگیری - معاون اول رییس‌جمهوری -، علی‌اکبر صالحی - رییس سازمان انرژی اتمی -، علی‌اصغر مونسان - رییس سازمان میراث فرهنگی و امور گردشگری -، شهین‌دوخت‌ ملاوردی - دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی -، نیره پیروزبخت - رییس سازمان ملی استاندارد ایران -، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی  و نیز جمعی از واحدهای نمونه صنعتی حضور داشتند.

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد در آغاز این مراسم گریزی به وضعیت فعلی استانداردها در دنیا زد و ضمن تشریح وضعیت اجرا و تدوین استانداردها در ایران به توجه هر چه بیشتر نسبت به مقوله استاندارد تاکید کرد.

اسحاق جهانگیری -معاون اول رییس‌جمهوری- نیز در این مراسم توجه به مقوله استاندارد را فرصتی برای بهتر کردن زندگی مردم دانست و اظهار کرد: زندگی باید از هر جهتی برای مردم بهتر و باکیفیت‌تر باشد و باید سطح رضایتمندی مردم و امید به آینده در دستور کار قرار گیرد و کشور توسعه بیشتری پیدا کند.

از نکات قابل تامل این مراسم عدم حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت بود. این درحالی است که وی ۲۵ مهرماه سال گذشته در مراسم روز جهانی استاندارد که با حضور معاون اول رییس‌جمهوری برگزار شد، حضور داشت.

گفتنی است هر سال در ۲۲ مهر (برابر با ۱۴ اکتبر) اعضای سازمان‌های ISO، IEC و ITU روز جهانی استاندارد را گرامی می‌دارند و این فرصتی است تا از تلاش‌ها و همکاری‌های هزاران کارشناس در سرتاسر جهان که توافقات فنی را تهیه و تدوین می‌کنند تا به عنوان استاندارد بین‌المللی منتشر شود قدردانی شود.

در پایان این مراسم از ۱۸ واحد نمونه تولیدی با حضور مسئولان تقدیر شد.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر