شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۵۷۲
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۴

فکرشهر: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با هدف ریشه کنی کامل بی سوادی در این استان، باسوادی جمعیت 10 تا 49 سال اجباری می شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، غلامرضا دانش فر روز دوشنبه در نشست بهبود کیفیت سوادآموزی استان بوشهر افزود: تنها را برای برای باسوادی 100درصد جمعیت این استان تغییر رویکرد درسواد آموزی است.

وی بیان کرد: در این ارتباط پیش نویس الزامی کردن آموزش در کمیسیون های دولت تهیه و برای اجرای این طرح یاری همه نهادها و دستگاه ها ضروری است.

دانش فر، نبود اطلاعات دقیق و درست از بی سوادان استان بوشهر را چالش مهم پیش روی این معاونت عنوان کرد و گفت: یکی از منابع مهم آماری از تعداد بی سوادان استان بوشهر مرکز آمار ایران است اما با این وجود تلاش می شود تا از منابع معتبر دیگر نیز اطلاعات دقیق تری در زمینه افراد کم سواد یا بی سواد جامعه تهیه شود.

وی اضافه کرد: در دولت گذشته جشن باسوادی در استان بوشهر در شرایطی برگزار شد که هنوز حدود 3 درصد جمعیت این استان بی سواد هستند.

دانش فر گفت: با وجود همه کمبود ها و مشکلات رقم باسوادی در استان بوشهر در گروه سنی 10 تا 49 سال در زمان حاضر به 97 درصد می رسد.

وی افزود: تشکیل کلاس های دوره تحکیم و انتقال سوادآموزی برای سوادآموزان مهم است و در این مسیر هدایت لازم سوادآموزان استان بوشهر انجام می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر