پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۵۷۴
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۲

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: توسعه صنعت گردشگری و حمایت از شرکت های دانش بنیان راه پیشرفت این استان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مهرداد ستوده در نشست ستاد تسهیلات سفر جنوب استان بوشهر در کنگان افزود: تکیه به نفت و صنعت برای ایجاد اشتغال چاره و راه حل مشکلات این استان نیست و باید با بهره گیری از ظرفیت گردشگری و شرکت های دانش بنیان زمینه اشتغال پایدار و درآمد زایی را فراهم کرد.

وی بیان کرد: توسعه گردشگری از اولویت‌های اساسی در استان بوشهر بویژه مناطق ساحلی است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: همه شهرها و روستاهای هدف گردشگری در استان بوشهر باید نسبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود از طریق رسانه ملی و فضای مجازی اهتمام ورزند.

وی یادآور شد: در جنوب استان علاوه بر ظرفیت‌های گردشگری دریایی، گردشگری صنعتی نیز وجود دارد که باید ضمن معرفی این ظرفیت، نسبت به جذب گردشگران داخلی و خارجی اهتمام شود و شهرداران در زمینه هیچ فرصتی را از دست ندهند.

نمایده مردم شهرستان های کنگان، دیر جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: جنوب استان بوشهر بهترین ظرفیت های گردشگری اعم از دریایی، صنعتی و جاذبه های بکر طبیعی را دارد.

سکینه الماسی افزود: شهرستان های جنوبی استان دومین مسیر پر تردد این استان در طول سال بویژه نوروز است و باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

وی با تقدیر از زحمات شهرداری ها و بیان اینکه هر جا کار به شهرداری ها سپرده شود مردم خوش بین هستند گفت: میراث فرهنگی و گردشگری برای توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست، مکان های مستعد در این حوزه را به شهرداری ها واگذار کند.

الماسی با گلایه از وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران صنعت گردشگری اظهار داشت: وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی در بخش بوم گردی و گردشگری مناسب نیست که انتظار می رود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با هماهنگی بانک ها این مشکل را برطرف کنند.

شهردار کنگان گفت: به رغم اینکه متولی سفرهای نوروزی میراث فرهنگی و گردشگری است این سازمان فقط به یک نهاد گزارش دهنده تبدیل شده که پیشنهاد می شود موضوع سفرها به شهرداری واگذار شود.

رحیم جمالی افزود: در سال گذشته شهرداری 30 میلیارد ریال برای تسهیلات نوروزی هزینه کرده، این در حالی است که کل درامدهای این دستگاه از سفرهای نوروزی فقط یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: سرانه فضای سبز شهری در کنگان به اندازه خود شهروندان است و توسعه آن برای استفاده مهمانان نوروزی نیازمند تخصیص اعتبار است.

در این جلسه روسای شورای های اسلامی کنگان و دیر و شهرداران دیر، نخل تقی، بنک و سیراف به ارائه گزارشی درباره فعالیت های ستاد تسهیلات سفر پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر