پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۵۸۰
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۴

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: کار احداث سه سازه جدید آبخیزداری در بندر کنگان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سهیل مهاجری صبح دوشنبه در بازدید از روستاهای کنگان اظهار داشت: این سازه‌های آبخیزداری که اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در کوه‌های اطراف شهرهای بنک و کنگان در حال احداث هستند و انتظار می‌رود در دهه فجر امسال راه‌اندازی و آماده آبگیری در زمستان پیش رو هستند.

وی ادامه داد: منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان طی سال گذشته تا کنون در مجموع پنج سازه آبخیزداری را در شهرستان کنگان احداث کرده است که دو تا از این سازه‌ها در سال گذشته و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی بطور کامل به بهره‌برداری رسیده است.

مهاجری تصریح کرد: حجم عملیات این دو سازه که در حومه شهر بنک شهرستان کنگان به بهره‌برداری رسیده است بیش از چهار هزار متر مکعب بوده است و سالانه ۶۰۰ هزار متر مکعب حجم استحصال سالیانه آنهاست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر که به نمایندگی استاندار در دور سوم سفرهای شهرستانی موضوع اشتغال و اقتصاد روستایی شهرستان کنگان را نیز پیگیری می‌کرد خاطرنشان کرد: دیدار با دامداران و روستائیان جنوب شهرستان کنگان یکی از برنامه‌های مهم این روز بوده است.

وی گفت: منابع طبیعی استان از سال ۹۲ تا کنون هشت آب‌انبار ۸۴ و ۶۰ متر مکعبی را در روستاها برای دامداران احداث کرده که کمک مهمی در رفع مشکلات آنها داشته است.

مهاجری ادامه داد: نصب و راه اندازی ۱۲ مخزن ۱۰ هزار لیتری ذخیره آب و همچنین ۱۳ پنل خورشیدی برای تامین روشنایی منازل دامدارن و روستائیان از دیگر اقدامات منابع طبیعی بوده است.

وی به مشکل اسکان دامدارن شهرستان کنگان در حومه شهر اشاره و تصریح کرد: منابع طبیعی برای رفع این مشکل دو عرصه پنج و هفت هکتاری را در اطراف شهرهای بنک و کنگان به جهاد کشاورزی معرفی کرده تا پس از اقدامات کارشناسی در خدمت دامدارن قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر این کار را در راستای حل مشکل اسکان دامدارن شهرستان کنگان بسیار ضروری و با اهمیت دانست.

وی همچنین در بازدید از روستاهای جنوبی شهرستان کنگان، گزارشی از وضعیت پروژه های در دست احداث در حوزه های مختلف، اشتغال زایی روستایی و کارآفرینی در روستاها به استاندار ارائه داد.

در دور سوم سفرهای استاندار بوشهر به شهرستان‌ها، اشتغال و اقتصاد روستایی بررسی و یک نمایشگاه از محصولات روستایی به مدت سه تا هفت روز راه اندازی می‌شود.

در این سفرها ضمن بازدید از طرح‌های عمرانی و پروژه‌های روستایی تصمیمات لازم برای رفع موانع و مشکلات آنها اتخاذ می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر