جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۵۸۲
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۰

فکرشهر: ۳۵۴ قصه گوی بوشهری در بیست و یکمین جشنواره قصه گویی رقابت کردند و در پایان نفرات برتر معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ظهر دوشنبه در آئین اختتامیه مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی با حضور صمیمانه در جمع اعضاء کودک و نوجوان کانون پرورش فکری گفت: کانون پرورش فکری هنرمندان و فرهیختگان موفق زیادی را در مسیر مترقی و رو به توسعه خود به جامعه معرفی کرده است.

مجید خورشیدی با اشاره به قصه‌های پطروس و دهقان فداکار پیام اصلی و مهم قصه‌ها را دوست داشتن هم نوع خواند و با توجه به کتاب محور بودن فعالیت‌ها در این نهاد فرهنگی نسبت به تربیت و داشتن نسلی کتاب خوان و آگاه در آینده اظهار امیدواری کرد.

وی افزود: کانون پرورش فکری هنرمندان و فرهیختگان موفق زیادی را در مسیر مترقی و رو به توسعه خود به جامعه معرفی کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: انسان‌هایی که از دوران کودکی می آموزند که با گیاهان و حیوانات مهربانانه برخورد کنند قطعا درآینده انسان‌های بهتری خواهند بود.

رقابت ۳۵۴ قصه‌گو

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از رقابت بیش از ۳۵۴ قصه گو از سراسر استان بوشهر در مراحل مختلف بیست ویکمین جشنواره بین المللی قصه گویی خبر داد.

زهره عالی نسب، قصه را زبان هنرمندانه‎ای برای تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان خواند و یادآور شد: داشتن نسلی متعهد و آشنا به حقوق شهروندی در آینده منوط به فعالیت های سازنده و اثر بخش امروز در بین کوکان هست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت قصه گویی در تمام مراکز کانون استان گفت: انتقال مفاهیم آموزشی در زمینه‌های مختلف احترام به طبیعت،  رعایت قوانین راهنمایی رانندگی  ‌و آشنایی به حقوق خود و دیگران  را از مسیر قصه گویی و انتقال تجربه‌ها بسیار آسانتر خواند.

در پاین این مراسم که با اجرای سرود و نقالی اعضا کانون همراه بود هیات داوران نرگس رومینا با قصه آرزوی گلی،  وحید بهزادی با قصه پادشاه دست طلا، طوبی شیرکانی با نقل رییس علی دلواری، نگار مکاریان با نقل نبرد رستم و اشکبوس، زهرا میرزایی خواه با قصه چه خانه زیبایی، در بخش پدر بزرگ و مادربزرگ‌ها نرگس دشتیان با قصه دی زنگرو ، عیسی گله گیریان با قصه عمو بسم الله، فاطمه سعادتمند با قصه جیک جیکینا  و برگزیدگان در بخش پسران و دختران امیرحسام مسعودی با نقل رستم و اسفندیار، نگاربهرسی با نقل بیژن و منیژه،  نیوشا تنگسیری با قصه طومار نقالی و در بخش تقدیر شدگان زنان و مردان فاطمه ارشادی، محبوبه نخعی و ژاله بحرینی مطلق را به عنوان نفرات برتر معرفی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر