چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۵۹۱
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸

فکرشهر: دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی سامانه سجام در استان بوشهر گفت: در این سامانه هر یک از مردم به عنوان یک ناظر محسوب می‌شوند و گزارش‌های تخلفات مردمی تا نتیجه نهایی پیگیری می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، ، سید حسین معزی عصر امروز در جلسه سجام و دیده‌بانان پیشگیری از وقوع جرم شهرستان دشتی اظهار داشت: تلاش مجموعه قضایی و مسئولان اجرایی استان بوشهر این است تا بتوانند گامی درزمینه پیشگیری جرائم و آسیبهای اجتماعی برداریم.

مسئول اداره برنامه‌ریزی و دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر با اشاره به این که سامانه جامع اطلاعات مردمی با هدف افزایش نظارتهای مردمی شکل گرفته است گفت: یکی از وظایف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رصد دقیق آمار است.

معزی به تشکیل سامانه سجام برای رسیدگی سریع به شکایتهای مردمی و بدون تشکیل پرونده در قوه قضائیه خبر داد بیان کرد: به منظور استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در راستای برطرف شدن معضلات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم،   یکی از راه‌های ارتباطی بین مردم و دستگاه قضایی برای ارسال گزارش تخلفات و جرائم جامعه سامانه اینترنتی سجام (سیستم جامع اطلاعات مردمی) است.

مسئول دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر با بیان اینکه سامانه سجام و دیده‌بانان پیشگیری، ظرفیت قابل‌توجهی در پیشگیری از وقوع جرم دارند تاکید کرد: سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام) بزرگترین تشکل اجتماعی قوه قضاییه است که مردم به صورت داوطلبانه از طریق آن، تخلفات را افشا و از وقوع جرم پیشگیری میکنند.

معزی هدف اصلی از راهاندازی این سامانه را تاسیس منسجمترین، هدفمندترین و در دسترسترین تشکل مردمی (شبکه اجتماعی) قوه قضاییه با قابلیت نقش‌آفرینی برای اقشار جامعه دانست و افزود: این سامانه به منظور آشکارسازی درون شبکهای تخلفات دستگاهها در بدو یا حین پیدایش جرم است تا از تبدیل شدن آنها به جرم، پیشگیری و به تبع آن از افزایش پرونده های قضایی جلوگیری شود.

وی  تصریح کرد: این معاونت در بخش‌های فرهنگی، مشارکت‌های مدنی، وضعی انتظامی، واحد اطلاع رسانی و اداره حقوقی قضایی و با استفاده از ظرفیت مردم در پیشگیری از جرم و آسیبهای اجتماعی است.

معزی خاطرنشان کرد: هر جا که مشارکتهای مردمی پررنگتر باشد مشکلات جامعه کمتر بوده است و باید از ظرفیت مردم در کاهش وقوع جرم استفاده کنیم.

مسئول اداره برنامه‌ریزی و دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر  با بیان این که فعالیت در حوزه تحکیم بنیان خانواده از ضروریات است تاکید کرد: در برنامه‌های فرهنگی اجتماعی تحکیم بنیان خانواده از جمله اولویت‌های کاری این معاونت است زیرا تمام مشکلات و شاخصه‌هایی که به حوزه خانواده مرتبط باشد در بخش فرهنگی معاونت اجتماعی دنبال می‌شود.

معزی گفت: سامانه سجام بستری برای تحقق نظارت غیرمتمرکز است به همین جهت از مردم تقاضا داریم به عنوان دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم ما را کمک کنند مسایل و تخلفات را در سامانه سجام به ثبت برسانند.

وی افزود:  به تمام گزارش دهندگان که سفیر قوه قضاییه در شهرستانها هستند اطمینان میدهیم که این سامانه و این معاونت تا به نتیجه رساندن موضوع کنار مردم  است و گزارشهای مردمی را در سریعترین زمان ممکن به دست مقامات عالی قضایی و همچنین سازمانهای اجرایی مرکز استان بوشهر و شهرستانها میرساند.

وی خاطر نشان کرد: این سامانه برای بهره‌مندی از طرح‌ها، نظرات و پیشنهادات مردم راه‌اندازی شده و مردم میتوانند برای همکاری  از طریق سایت sajam.adliran.ir  مراجعه  و مشخصات خود را ثبت کنند و عضو شوند و به عنوان یک دیدبان مردمی کارخود را با قوه قضائیه آغاز کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر