چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۵۹۳
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵

فکرشهر: فرماندار دشتی با تاکید بر توجه به طرح‌های پیشگیری از وقوع جرم گفت: طرح‌های پیشگیری از وقوع جرم در کارگروه اجتماعی شهرستان دشتی تدوین شده است.

به  فکرشهراز تسنیم، عبدالله نادری بعدازظهر امروز، در جلسه سجام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دشتی با تاکید بر نقش مهم پیشگیری در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: در راستای استفاده از ظرفیت عظیم مردم در امر پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی سامانه سجام طراحی‌شده است.

فرماندار شهرستان دشتی گفت: یکی از مزیت‌های این طرح، رویکرد نوین آن در استفاده از فضای مجازی و سهولت دسترسی افراد برای ارسال اخبار و گزارش‌ها و پیگیری آن است.

نادری   خاطر نشان کرد: پیشگیری از جرم و جرائم اگر در اعصار گذشته راه‌های خاص و مبتدیانه خود را داشته امروزه با تغییر در ماهیت نوع جرم و جرائم ابزارهای متفاوت‌تر متخصصی‌تر را باید برای پیشگیری از وقوع جرم طلبید.

وی، نگاه اصلی دولت  را پیشگیری از وقوع جرم و سپس مبارزه ادانست و تصریح کرد:در این راستا بهترین راهکار پیشگیری است که در شهرستان دشتی اتوجه ویژه‌ای به این مهم شده است.

نادری بیان کرد: بر اساس تعبدی که انسان دارد ابتدا باید نسبت به  پاکیزه سازی خود اقدام و سپس نسبت به جرمی که امکان دارد و یا ممکن است در حاشیه وی رخ دهد به وظایفش عمل  کند.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه مدیریتی خود باید به‌گونه‌ای عمل کنند که ضمن آسیب‌شناسی و رفع آسیب‌ها، خدمات آسان را به مردم با حفظ حقوق شهروندی ارائه کنند.

فرماندار دشتی تأکید کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی آسیب‌های فردی و اجتماعی جرم، زمینه‌ساز پیشگیری از وقوع جرم است و در حوزه پیشگیری استفاده از ظرفیت‌های مردمی، بسیج، شوراها، دهیاران که لازم است با برنامه‌ریزی مناسب این مهم موردتوجه قرار گیرد.

نادری بابیان این‌که امنیت یک نعمت بزرگ الهی برای مردم است گفت: اگر جرمی در جامعه که یکسری زمینه و عواملی در انجام آن دخیل می‌باشند رخ دهد امنیت جامعه خدشه‌دار می‌شود.

وی بابیان این‌که چاره کار اساسی وقوع جرم پیشگیری است افزود: کارگروه اجتماعی شهرستان دشتی ماهی یک‌بار تشکیل جلسه می‌دهد.

فرماندار دشتی با اشاره به نقش مرامز آموزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خاطر نشان کرد: در این عرصه نگاه  مسئولان دشتی به آموزش‌وپرورش و مراکز آموزش عالی است که می‌توانند در  حوزه فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای رشد دانش آموزان ازنظر فکری و فرهنگی متناسب با الگوی جامعه اسلامی فراهم کنند.

وی افزود: ما باید از ظرفیت مردم در پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنیم و اگر مردم درصحنه‌های مختلف حضورداشته باشند و احساس مسئولیت کنند قطعاً جرائم کاهش پیدا می‌کند.

نادری تصریح کرد: همه مردم و مسئولان باید باهمکاری تلاش کنند تا قانون پیشگیری از جرم را نهادینه و میل و انگیزه در مجریان با استفاده از مهارت و ابزارهای لازم فراهم شود.

فرماندار دشتی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری که بخش مهم آن آموزش است باید با دخیل کردن مردم از طریق آموزش و توجیه مسائل، پیشگیری را انجام دهیم که این امر سببکاهش آسیب‌های اجتماعی و طلاق در جامعه می‌شود زیرا وقتی یک طلاق صورت گیرد تبعاتی زیادی در جامعه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر