پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ نظرات خود را در این بخش درج نمایید:
فکرشهر: تا آخر این هفته ـ جمعه، 27 مهرماه 97 ـ زمان دارید در این بخش از نگرخواهی «شما می گویید...» شرکت کنید...
کد خبر: ۴۸۶۲۳
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

فکرشهر: نه تنها ماه ها، که سال ها از وضعیت بغرنج آبی در دشتستان می گذرد.

این وضعیت آبی که از ابتدای امسال از مشکل به بحران تبدیل شده و تاکنون نیز ادامه داشته، هنوز حل نشده است و مناطق مختلف دشتستان و به خصوص برازجان، 4 روزی یکبار آبرسانی می شوند.

در برخی مناطق، از جمله شهرک ها، میزان آبرسانی از این هم نابسامان تر گزارش می شود و در کل، شهروندان برازجانی همچنان با بی آبی دست به گریبانند.

در همین حال، مسوولین استان بوشهر وعده داده اند که با آمدن پاییز، وضعیت آبی دشتستان بهبود یافته و میزان آبرسانی به برازجان، ببشتر می شود؛ مساله ای که تا به امروز که تقریبا یک ماه از پاییز هم تمام شده، هنوز عملی نشده است.

در این بخش از «شما می گویید...» از شما می پرسیم در این باره چه نظری دارید؟

به نظر شما، اقدامات انجام شده برای حل مشکل آب برازجان و دشتستان، کافی بوده؟

چقدر احتمال می دهید که طبق گفته مسوولان، این مشکل آبی به زودی حل شود؟

به نظر شما، وضعیت آبی دشتستان و برازجان در سال های آتی و به خصوص تابستان بعدی به چه شکل خواهد بود؟

شما می توانید دیدگاه های خود را در بخش کامنت های همین خبر درج نمایید و یا نظراتتان را در قالب صدا، تصویر، فیلم، عکس و متن از طرق زیر با ما به اشتراک بگذارید:

شماره واتس آپ، سروش و تلگرام:
09302957241

ایمیل:
fekrshahr@gmail.com

با بخش «شما می گویید...» فکرشهر می توانید دیدگاه های خود را مطرح کرده و آن چه می خواهد مسوولان و مردم بدانند را به گوش و چشم آن ها برسانید.

این کامنت ها و نظرات ارسالی و درج شده در زیر این خبر، علاوه بر انتشار در هفته نامه «به فکرشهر» در قالب چندرسانه ای نیز منتشر خواهد شد؛ پس با ما به فکر شهر باشید.

تا آخر این هفته ـ جمعه، 27 مهرماه 97 ـ زمان دارید در این بخش از نگرخواهی «شما می گویید...» شرکت کنید.

نظرات بینندگان
امید
|
-
|
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸
هیچ کاری انجام نشده برا حل این بحران همه هم میدونیم.

دلمون رو به چی مسئولینمون خوش کردیم نمیدونم.

واااااای برمااااااا واااااای
کارشناس آب
|
-
|
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
باسلام، برای رفع بحران شهرستان هیچ اقدامی صورت نگرفته  یعنی مدیریت تغییرنداشته، اعتباری وجودندارد، مطالعه برای تامین آب یااحداث آبشیرین کن نیزوجودندارد، ضمناموضوع رفع بحران درپاییزنیزفقط سپردن کاردست خداوطبیعت هست وامیدسردی هوایابارش باران، اماخوشبختانه د روستاها مانندبخش سعداباد، بوشکان، آرم، شباتکاره،وحومه جنوب برازجان  وشمال دشتستان تولید استحصال آب وایجادخطوط انتقال انجام شده ومشکلات به حداقل رسیده   البته دهیاران وشوراهای روستایی بسیارفعال ودرضمینه آب همکاری وحتی هزینه میکنند
ناشناس
|
-
|
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
هیچ امیدی به بهبود وضعیت قطعی آب برازجان نیست با این مسئولین بی خیال .هر شهر ودهاتی که میری روزانه آب دارند اما اینجا چی؟د ر کل فرماندار ی و استانداری و آقای نماینده دیگه بی خیال موضوع شدند. 

 

 

 

 

 

 
محمد
|
-
|
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
بخدا دیگه نمیدونیم چکار باید کنیم، هیچ مسول خدا ترسی تیست که دلش بفمر مردم باشه و یا اگه باشه قدمی برنمیداره
برازجانی
|
-
|
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
مگر فایده ای هم دارد؟ هر قدر می خواهیم داد بزنیم که آب نداریم... استاندار که سرش به عزل و نصب ها گرم است. نماینده هم که اطلاع ندارد و می گوید از وظابف من نیست. فرماندار هم که کلا بریده و چند ماه است فرمانداری را رها کرده. معاون سیاسی و معاون عمرانی فرماندار هم که قربون خدا برم ول معطلن. مردم هم که زورشون رو زدن تا ابرسانی شد 4 روز یه بار. فکر کنید ما چقدر بدبختیم که به 4 روزی یک بار اون هم چند ساعت آبرسانی راضی شدیم. مسوولین هم برا خودشون شعر می گن و خوشن... آب کجا بود... ما باید از این ولایت بریم... فقط همین. بریم تا اینا بمونن و ثروتی که دارن استفاده می کنن و مرزهای خالی شده از سکنه و دشمنانی که آماده حمله هستند
ناشناس
|
-
|
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
همان هایی که عکس ها در مراسمات و همایشها میگیرند باید جوابگو باشند ، همانهایی که وقتی مردم بشکه بشکه در دست دارند به هر دری برای اب میزنند ، عکسهای خیلی اتو کشیدشون رو به رخ میکشند ، همان بی عار و دردهایی که ککشون هم نمیگزه، پس سر خودتون رو درد نیارید ، بگذارید لااقل به درد خودمون بمیریم، گاهی وقتها نمک پاشیدن از خود درد بدتره، بی عرضگی و بی لیاقتی دیگه براشون عادی شده، جهان باسد به کام کاسه لیسان
در یک کلام
|
-
|
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
حل معظل نسبا پیچیده آب ، در حد و اندازه و قد و قواره کسانی که از حل مسائل ساده در میمانند نیست
عصبی
|
-
|
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
سال بعد بدتر از امسال

با این موولین داغونی که ما داریم و فقط به فکر آوردن همشهریاشون توی استان ودادن قدرت بهشون هستن. مدیر کل و معاون و هزار کوفت وزهرمار دیگه.

هیچکس فکر دشتستان و برازجان نیست.

انشالا که خیر نمیبینن دشمنان این مردم.

بگو چطور اسراییل صد سال پیش توی بوشهر آب تصویه کن زده شما حالا مردین بزنین.

یا فقط بلدین بگین مرگ بر اسراییل و هیچی حالیتون نیست
ناشناس
|
-
|
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۹
سلام در اتاق خود نشستن ومصاحبه کردن و وعده ووعید دادن که مشکل آب را  حل نمی کند تا این بی تدبیری و بی فکری در برازجان هست مشکلات مردم در زمینه آب حل نخواهد شد ای کاش دراین ده سال خشک سالی ، سالی یک دقیقه به فکر رفع بحران آب بودن این خود تا اندازه ای مشکلات را حل می کرد نه به یکباره تصمیم گرفتن  وعجولانه عمل کردن فقط باید از دریا آب گرفت  یعنی مااز کشورهای عربی عقب تریم.
کارشناس آب
|
-
|
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۹
باسلام مجدد

بااین اوضاع نابسامان اقتصادی، کسری بودجه وبه تبع آن کمبوداعتبارات عمرانی ، خشکسالی ، مدیران نالایق منتظرنابودی همین زیرساخت های فرسوده نیازهست یم ، پس بااطمینان عرض میکنم وضعیت بدترخواهدشد
برازجانی
|
-
|
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۵
درود بر فکرشهر.

این رشته سر دراز دارد، کاش این مسیولینی که به این صورت دارند مردم برازجان را زجرکش میکنند کمی جرات داشتند و میگفتند که بخاطر لجبازی دارند اینگونه بر سر این شهر و مردمانش بلا نازل میکنند،

هیچکدام از شهرهای استان مشکل بی آبی را به شدتِ شهر برازجان تجربه نمیکند، چرا؟

با درخواست هیچ شهری مبنی بر احداث آبشیرین کن بر روی دریا مخاافت نشده، جز برازجان، چرا؟!

و خیلی از لجبازی ها و بی تدبیری های دیگری که حتی فرماندار و نماینده و مسئولین شهر را هم ذله کرده!

چه کسی دارد از برازجان انتقام گیری میکند؟

من به شما میگویم.

در سالِ قبل قرار بود یک واحد پتروشیمی در شهرستان احداث شود که منافع زایدالوصفی برای اطرافیان و استاندار داشت، طرحی که با هوشمندی مردم به تعویق افتاد، یا بهتر بگویم به تاریخ پیوست.

اگر دوستان قصدِ توسعه ی پایدار دشتستان را داشتند، فی‌الفور مکانِ دیگری را برای احداث این واحد صنعتی در دشتستان در نظر میگرفتند تا این موهبت از کیسه ی دشتستان رخت بر نبندد، اما آنها که به دلایل خودشان نخواستند و تنها راه را انتقام از مردم دشتستان دیدند و بهترین راه را در تامین نکردن اولویت های زندگی مردم در این شهرستان دیدند.

آب اولین انتقام این گروهِ جاه طلب و معامله گر بود.

و این داستان ادامه دارد.

از فکر شهر خواهشمندم این نظر را فعال کند.
م631
|
-
|
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
درود.

عزیزان سلام. اینکه ما بگوئیم کسی کاری نکرده،باعرض پوزش بنظر حقیر کم لطفی است،ومن بحساب اطلاع رسانی کم می گذارم.یکی دوماه پیش درپی حاد سدن ضعیت آب ب ازجان،آب برازجان به لوله خط کوثر وصل شده به علت اختلاف سطح درمسیر سه پمپ کار گذاشته شده که یکی را کنار دور گرد اتوبان بوشهر برازجان کنار میدان بار می توانید ملاحظه بفرمائید.اما مخازن ذخیره برازجان کوچک است وکفاف شهر بزرگی مثل برازجان را نمیدهد.لذا بعضی مواقع بخاطر پرشدن وسرریز شدن مخزن این پمپاژها متوقف میشوند واکثرا هم مازاد آب به خطوط درون شهری تزریق میشود.بدین خاطر بعضی از محلات آبشان اصلا قطع نمیشود.بطوریکه  مطلع شدم قرار شده مخازن بزرگتری وباظرفیت خیلی زیاد برای برازجان احداث شود.(.ولی اگر یکی از مسئولن آبفا توضیح میدادند برای مخاطبین محترم فکرشهر خیلی بهتر بود.)

البته مسئولین محترم وبرنامه ریزان باید نه تنها فکرحال شهربزرگی مثل برازجان باشند بلکه باید برنامه ریزی بلند مدت برای حداقل 30تا40سال آینده داشته باشند.تاچنین معظلی بوجود نیاد.

الان نزدیک به ده سال است قرار است سد دالکی احداث شود چه پیشرفتی کرده؟!سالانه چند میلیارد مترمعکب آبی که اینجا براش تو سرهم میزنیم هدر میرود؟چرا برای پیشرفت چنین طرحهای زیر بنایی اقدام نمیشود؟!

با احداث این سد سفره زیر زمینی آب گسترش می یابدتمام چشمه های مناطق پشتکوه و بخشهای بزرگی مثل دالکی و وحدتیه احیاء خواهندشد.چاههای آب برازجان ومناطق تابعه پر آب خواهند شد.و آب مزارع وباغات تامین خواهد شد.
م631
|
-
|
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹
مطلب دیگری که باید عرض نمایم ابن است که ما بااحداث چاههایی در پائین شهر ناحیه زیر باغ می توانبم آن آب زه یازیر زمینی را برداشت کنیم وبا مختصر تصفیه برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده کنیم کاری که شهرداری دربعضی جاهها انجام داده.

مقدار آب زیاد است پمپ ده ابنچ هم جواب می دهد.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر