پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۶۳۰
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

فکرشهر:  رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گناوه گفت: توسعه اشتغال پایدار در گناوه نیازمند نگاه ویژه به گردشگری است.

به گزارش فکرشهر از مهر، چهارمین نشست رسانه  و توسعه با موضوع راهکارهای توسعه اشتغال پایدار در شهرستان گناوه سه‌شنبه‌شب با حضور اصحاب رسانه و به میزبانی نشریه فدک در محل خانه سازمان های مردم نهاد این شهرستان برگزار شد.

حسن غلامی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه در این نشست با اشاره به مشکلات پیش روی سرمایه گذاراران در شهرستان بر لزوم تامین امنیت فکری سرمایه گذاری تاکید کرد و اظهار داشت: ایده‌های بسیار زیادی در حوزه اشتغال در شهرستان وجود دارد که اگر سرمایه‌گذاران در این زمینه ورود کنند می توان برنامه ها و کارهای موفقی انجام داد و زمینه اشتغال بسیاری از همشهریان نیز فراهم می شود.

وی افزود: گروهی نیز سرمایه‌گذاری‌های موفقی را در این شهرستان داشته اند که مشغول کار هستند.

غلامی با تاکید بر لزوم آموزش کارجویان  و کسب تخصص های مورد نیاز بازار اشتغال گفت: بیشترین مراجعه‌ها به اداره کار در زمینه بحث اشتغال است که یک مشکل در کل کشور است و این شهرستان نیز مستثنی نیست.

وی بیان کرد: بیشتر کسانی که برای اشتغال مراجعه می‌کنند فاقد تخصص لازم برای تصدی شغل های مختلف هستند و در این حوزه افراد متخصص بسیار اندک است که لازم است به  آموزش افراد متخصص در دانشگاه ها توجه ویژه ای شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه با اشاره به بحث گردشگری و بوم گردی در شهرستان گناوه گفت: اگر کسی در حوزه گردشگری و بوگردی طرح، ایده و توانایی کار دارد با توجه به ارائه تسهیلات جدید به ما مراجعه کند آماده هرنوع همکاری با متقاضیان هستیم.

وی با اشاره به تسهیلات جذب شده در زمینه طرح های اشتغالزایی در گناوه گفت:  شهرستان گناوه با جذب ۲۶۰ میلیارد ریال در زمینه جذب تسهیلات اشتغالزایی در استان و در بین دیگر شهرستان‌ها بیشترین میزان اعتبار تسهیلات را جذب کرده است که بیشتر طرح ها در حوزه روستایی و طرح های بسیار خوبی در زمینه های مختلف داشته است.

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها

حسین امیری معاون برنامه ریزی  و توسعه فرمانداری  گناوه در این نشست اظهار داشت: نشست های گذشته که با اصحاب رسانه این شهرستان  برگزار شد از کیفیت خوبی برخوردار بود که امیدواریم این روند کیفی ادامه یابد.

وی با بیان خلاصه‌ای از نظرات و مصوبات نشست‌های قبل با اصحاب رسانه شهرستان گناوه گفت: در این نشست ها رسانه ها باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و در در این راستا گام بردارند.

امیری افزود: نشست های توسعه و رسانه به دنبال کار اداری نیست بلکه به عنوان یک نشست نخبگی و هم اندیشی صاحبنظران به دنبال ارائه راهکار و جهت دهی به سمت توسعه بیشتر شهرستان و رفع موانع توسعه است.

وی با اشاره به مطالب کار شده در مطبوعات شهرستان پیرامون توسعه گفت: در این زمینه رسانه‌ها و خبرنگاران شهرستان باید بیشتر تلاش کرده و مطالب بیشتری را در رسانه‌ها خود منعکس و کار کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری گناوه ضمن اشاره به موضوعات مطرح شده توسط خبرنگاران در این نشست تصریح کرد: نظارت جمعی و رسانه‌ای بسیار موثرتر از نظارت دولتی است و رسانه‌ها با جهت‌دهی افکار عمومی می‌توانند جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند که نقش رسانه در این زمینه بسیار پررنگ است و این به خود رسانه برمی‌گردد که بتواند آن را هدایت کند.

وی گفت: وقتی رسانه‌ها در طرح مشکلات ثابت قدم باشند و فشار اجتماعی به وجود آمد مسئولان نیز ملزم به پاسخگویی می شود.

تلاش رسانه‌ها برای بهبود اشتغال

هماهنگی و انسجام در پرداختن به مسائل توسط رسانه‌ها، توجه به جاذبه‌های گردشگری و توانایی‌های این شهرستان در جذب گردشگر، استفاده بهینه از موقعیت ساحلی و دریایی  و دیگر موقعیت‌های شهرستان، عدالت در اشتغال، نظارت بر تسهیلات اشتغالزایی، توجه به رشد و توسعه متوازن درهمه زمینه‌ها بر اساس اولویت بندی، سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش نیروهای متخصص و کارآمد، حمایت از آموزش و پرورش و تجهیز هنرستان‌ها برای آموزش افراد متخصص، توجه به مسائل پایه و اساسی در زمینه اشتغال، لزوم تسهیل در بوروکراسی اداری در جذب سرمایه گذاری برای اشتغالزایی، استفاده از ظرفیت فکری نخبگان شهر، انجمن ها شرکت های دانش بنیان،تبدیل تهدیدها به فرصت ها برای ایجاد اشتغال،توجه به نقش موثر رسانه ها در حوزه اشتغال، افتتاح دفتر نمایندگی شرکت نفت در شهرستان گناوه، توجه به رونق اقتصادی در شهر و ظرفیت‌های مختلف در زمینه اشتغال در شهرستان مثل دریا، تاسیسات نفتی و برطرف کردن موانع اشتغال پایدار، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جامعه در زمینه ایجاد اشتغال پایدار، توجه به گردشگری دریایی از جمله مسائل مطرح شده در این نشست توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر