پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۶۴۰
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

فکرشهر:  در عملیاتی فشرده و تحت تدابیر دقیق مهندسان ایرانی، عملیات حساس تعویض تیپ‌فلر های فشار بالا و فشار پایین دو سکوی تولیدی فازهای ۹ و۱۰ پارس جنوبی با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش فکرشهر ، به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، مهدی طیبی جانشین رئیس تعمیرات عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه تعویض تیپ‌فلر های HP و LP هر یک از این دو سکو در ارتفاع حدود ۹۰ متری از سطح دریا صورت گرفته گفت: این عملیات در دوره تعمیرات سالیانه این دو سکو انجام شده و برای تعویض تیپ‌فلر های هر سکو با استفاده از کرین بارج، حدود ۱۰ ساعت کاری، زمان صرف شده است.

محمدرضا نوبخت رئیس عملیات تولید ناحیه دو شرکت نفت و گاز پارس نیز در جریان نصب سازه های فوق با اشاره به اینکه تیپ‌فلر این سکوها به دلیل آسیبهای مکانیکی ناشی از خوردگی و فرسودگی طی ۹ سال اخیر تعویض شده، گفت: عملیات مذکور با رعایت کلیه نکات ایمنی و با حداکثر سرعت در بازه زمانی شرایط مساعد دریا و همزمان با اورهال دو سکو انجام شده است.

به گفته نوبخت، این عملیات بدلیل حساسیت بالای کار در ارتفاع، با لحاظ نمودن فاکتورهایی چون سرعت باد، ارتفاع موج، جریان های swell دریا و بدون هیچ گونه حادثه ای در کمترین زمان ممکن صورت گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر