سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۶۵۴
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۶

فکرشهر: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه مهارت‌آموزی بین جوانان دانش آموخته در استان بوشهر ضروری است.

به گزارش فکرشهر مهر، سید کمال الدین شهریاری ظهر چهارشنبه در نشست با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر اظهار داشت: باید نگرش و دیدگاه مردم نسبت به کار و مهارت آموزی تغییر کند.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ کار و کارآفرینی و اشاعه آن در بین خانواده‌ها تصریح کرد: هر میزانی که در زمینه تقویت نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کنیم به نتایج و دستاوردهای بهتری خواهیم رسید.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از متقاضیان اشتغال مهارت لازم برای اشتغال را ندارند، اضافه کرد: جهت‌گیری نظام آموزشی کشور باید به سمت  مهارت‌آموزی و بازار کار باشد.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم اجرای صحیح دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در حرفه آموزی و خوداشتغالی خاطرنشان کرد: در صورتی که آموزش‌ها به صورت صحیح انجام شوند شاهد کاهش چشمگیر بیکاری در جامعه خواهیم بود.

شهریاری کلید اصلی حل معضل بیکاری را توسعه مهارت آموزی و کارآفرینی دانست و افزود: تقویت مهارت آموزی برای جوانان دانش آموخته در سطح استان بوشهر ضروری است تا شاهد توسعه اشتغال پایدار باشیم.

وی با بیان اینکه گرایش جوانان و نوجوانان به مهارت‌آموزی مشکلات و نارسایی‌های بیکاری را از بین می‌برد، اضافه کرد: باید آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار در هر شهرستان توسعه یابد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه مهارت آموزی در شهرستان دشتی، ادامه داد: باید نگاه ویژه ای به آموزش فنی و حرفه ای داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر