پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۶۹۷
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۱

فکرشهر:  استاندار بوشهر با تاکید بر گسترش رشته‌های متناسب با دریا در سطح دانشگاه‌های استان، گفت: واحدهای دانشگاهی غیردولتی در استان بوشهر توسعه یابند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند صبح پنجشنبه در آئین بهره برداری از ساختمان دانشکده‌های علوم پایه و ادبیات علوم انسانی و آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزش عالی خرد بوشهر اظهار داشت: هر چه دانشگاه‌های ما کیفیت بیشتری داشته باشند، آینده بهتری در انتظار جامعه خواهد بود.

وی اضافه کرد: یکی از انتقادهایی که به موسسات غیرانتفاعی وجود دارد این است که در برخی موارد شان و منزلت محیط آموزشی توسط این مراکز حفظ نمی‌شود و محیط نامناسبی وجود دارد ولی امروز تفاوتی بین این دانشگاه و دانشگاه مادر را نمی‌بینیم.

استاندار بوشهر، وجود کلاس مناسب و امکانات و آزمایشگاه و تجهیزات مناسب را از مزایای این مجموعه آموزشی دانست و ادامه داد: با پشتکار و تلاش مناسب شاهد ایجاد یک مرکز دانشگاهی با هزار و ۵۰۰ دانشجو هستیم که با این امکانات شاهد خواهیم که دانشجویان توانمندی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات ما در زمینه اشتغال نداشتن توانمندی لازم در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: باید بین دانشجویان و فضای کاری پیوند عمیق‌تری ایجاد شود تا فارغ‌التخصیلان بتوانند در محیط‌های کاری تاثیرگذارتر باشند.

گراوند با اشاره به سیاست‌های کلی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، ادامه داد: در این الگو در افق ۵۰ ساله نگاه بر این است که بار را از روی دوش منابع عمومی برداریم و باید به سمت توانمندسازی برویم و از واحدهای دانشگاهی بخش خصوصی و غیرانتفاعی استفاده شود.

وی بیان کرد: باید واحدهای دانشگاهی قوی در استان بوشهر ایجاد شود که کمبودهای آموزش عالی را در استان رفع کنند و بتوانند افرادی توانمند را تربیت کنند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: هر چه که دانشگاه‌های غیردولتی توانمندتر شوند، به توسعه دانشگاه‌های دولتی در استان نیز کمک خواهد کرد.

وی خواستار توسعه رشته‌های متناسب با صنایع استان بوشهر شد و افزود: ظرفیت‌های عظیم دریا باید به خوبی مورد توجه باشد و این ظرفیت بسیار بزرگتر از عسلویه و پارس جنوبی برای استان بوشهر خواهد بود.

گراوند در ادامه از ایجاد پل نیایش خبر داد و گفت: در این نقطه شاهد حوادث متعددی بوده‌ایم و دستور دادیم که در سریع‌ترین زمان این پل ایجاد شود تا شاهد تکرار مشکلات نباشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر