جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۷۰۰
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مشکل نرخ سوخت شناورهای تجاری و سفاری استان بوشهر برطرف شده و مسائل جزئی پیرامون این موضوع نیز به‌زودی ساماندهی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم،  عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت مهم این استان در عرصه تجارت دریایی و صادات اظهار داشت: بنادر استان بوشهر با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر مسافت کوتاهی دارد که این مهم ظرفیت مهمی برای صادرات از استان بوشهر فراهم کرده است.

وی به سفر هیئتی از استان بوشهر به قطر پرداخت و افزود: در جریان این سفر در دیدار با مسئولان قطری دستاوردهای بسیار خوبی در پی داشت که موافقت برای صادرات مواد معدنی از بنادر استان بوشهر از آن جمله است.

استاندار بوشهر از اعزام هیئت قطری به بوشهر خبر داد و بیان کرد: مسئولان قطری طی ماه‌های آینده از ظرفیت‌های استان بوشهر بازدید می‌کنند و  با ظرفیت‌های صادراتی استان آشنا می‌شوند.

گراوند،  قطر را بهترین فرصت برای  صادرات از استان بوشهر دانست و افزود: از این ظرفیت  می‌توان برای صادرات کالا به سایر کشورها نیز استفاده کرد.

وی، پرورش آبزیان به ویژه میگو را یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و با تاکید بر حمایت بخش خصوصی در این عرصه افزود: انتقال مالکیت و تغییر اراضی واحدهای تولیدی اقتصادی به‌ویژه در بخش پرورش میگو توسط دستگاه‌های دولتی ممنوع است.

استاندار بوشهر افزود: چنانچه دستگاه اجرایی قصد تملک این اراضی را داشته باشد این انتقال تابع یک سری قوانین و مقررات است و در غیر این صورت انتقال خلاف است.

گراوند با اشاره به کاهش ذخائر دریایی تاکید کرد: باتوجه به تحلیل رفتن این ذخایر شیلات باید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و به‌ویژه تعاونی‌های صیادی آن را مدیریت کند.

وی، آموزش را راهکاری مناسب برای پایداری ذخائر دریایی دانست و با اشاره به هزینه‌های نخلیه و بارگیری در بنادر خاطر نشان کرد: هزینه‌های این بخش به جای محاسبه با نرخ ارز آزاد با ارز نیمایی محاسبه شود که این مهم نقش پررنگی در کاهش هزینه‌های بندری در تخلیه و بارگیری کالا دارد.

استاندار بوشهر گفت:  مشکل نرخ سوخت شناورهای تجاری و سفاری استان بوشهر برطرف شده و مسائل جزئی پیرامون این موضوع نیز به‌زودی ساماندهی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر