جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۷۲۶
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱

فکرشهر: کارگاه و نشست تخصصی بررسی پرورش آرتمیا (میگوی آب شور) در بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این ارتباط در جمع خبرنگاران گفت: در این کارگاه امکان و شیوه پرورش میگوی آب شور به منظور تولید سیست (تخم آرتمیا) و بیوماس این آبزی مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالمجید مصلح افزود: با توجه به ضرورت پرورش این آبزی برای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش اثرات زیست محیطی مزارع پرورش میگو زمینه انجام این فعالیت توسط اداره کل شیلات و با حمایت و پشتیبانی دانشگاه های خلیج فارس بوشهر و ارومیه بررسی شد.

رئیس پژوهشکده دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: آرتمیا از جمله سخت پوستان آبزی است که از سطوح پایین هرم غذایی تغذیه می کند و تولید آن نیز کم هزینه و مقرون به صرفه است.

محمود نفیسی بهابادی افزود: این آبزی که در شرایط نامناسب محیطی مانند شوری بالا به جای زنده زایی تولید سیست می کند از جمله کاندیدا های مناسب برای آبزی پروری در استخر های خاکی جنوب کشور است. 

وی ادامه داد: هم اکنون سیست تولید شده توسط این آبزی پس از عمل آوری و بسته بندی، در بازار جهانی بسته به شرایط و کیفیت سیست تولید شده از قرار هر کیلوگرم 60 تا 200 دلار به فروش می رسد.

نفیسی بهابادی بیان کرد: تولید و پرورش این محصول علاوه بر ارز آوری باعث توسعه و اشتغال پایدار می شود.

وی یادآور شد: اکنون سیست مورد نیاز مراکز تکثیر آبزیان در کشور از طریق واردات این محصول تامین می شود.

«آرتمیا» یا میگوی آب شور، موجود ظریف و کوچکی از رده سخت پوستان است که به زندگی در آب های شور عادت دارد موجودی که در صورت تولید می تواند موجب ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی برای صادرات شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر